استاندار لرستان:

به لطف دولت وتیم هسته ای پروژه ایران هراسی در دنیا شکسته شد

۱۳۹۴/۰۵/۰۲ - ۱۲:۲۲:۲۰
کد خبر: ۳۰۱۹۶۸
به لطف دولت وتیم هسته ای پروژه ایران هراسی در دنیا شکسته شد
استاندار لرستان:با این توافق پروژه ایران هراسی در دنیا شکسته شد و برای اولین بار یک کشور موفق شد بدون جنگ مسائلش را در خصوص ماده هفت منشور سازمان ملل حل کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری برنا از لرستان، هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان ضمن اشاره به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای کشور اظهار داشت: با این موفقیت زبان تحریم و تهدید به زبان تکریم تبدیل شد و یکی از وعده های آقای روحانی محقق شد.

وی موفقیت تیم هسته ای کشور در جریان مذاکرات را ماحصل هدایت های هوشمندانه مقام معظم رهبری، عقلانیت و تدبیر ریاست جمهوری و ایستادگی مردم در برابر فشار تحریم ها دانست و افزود: مردم ما ثابت کردند سلاح تحریم نمی تواند مانع پیشرفت کشور شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه هر دولتی در کشور سیاست هایی در خصوص موضوع هسته ای دنبال می کرد عنوان کرد: ماجرای پرونده هسته ای ایران حدود ۱۲ سال به طول انجامید و سه دولت درگیر این قضیه بودند.

بازوند به بیان تاریخچه ای از جریان هسته ای در کشور پرداخت و گفت: دولت نهم و دهم مدت ۶۸ ماه درگیر موضوع هسته ای کشور بود که نتیجه فعالیت این دولت ها ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه ۱۶۹۶ این شورا علیه ایران بود.

وی افزود: پرونده هسته ای ایران در دولت یازدهم مدت ۲۳ ماه در جریان بود که دستاوردها و نتایج خوبی در برداشت و توافق صورت گرفته در این خصوص باعث شد همان کشورهایی که علیه ایران قطعنامه صادر کرده بودند با دست خود تحریم ها علیه ایران را برداشته و قطعنامه صادر شده خود را لغو کنند و این یک اقدام بسیار بزرگ است که تاریخ از آن به خوبی یاد خواهد کرد.

استاندار لرستان به برخی دستاوردهای ناشی از توافق هسته ای اشاره کرد و بیان داشت: با این توافق پروژه ایران هراسی در دنیا شکسته شد و برای اولین بار یک کشور موفق شد بدون جنگ مسائلش را در خصوص ماده هفت منشور سازمان ملل حل کند.

بازوند ادامه داد: با توافق صورت گرفته جهان ظرفیت علمی کشور ما را به ویژه در زمینه هسته ای باور کرده و در این توافق قرار شد زیرساخت های هسته ای کشور حفظ شده، هیچ سانتریفیوژی حذف نشود و تحریم تسلیحاتی بعد از پنج سال لغو شود.

وی با اشاره به اینکه مطابق توافق صورت گرفته بنا شد ده ها هزار میلیارد دلار از درآمدهای نفتی کشور آزاد شود اضافه کرد: در این توافق همچنین تحریم ممنوعیت هواپیماهای مسافرتی برداشته شد و بانک مرکزی ایران، شرکت ملی نفت و ... مشمول خروج از تحریم شدند.

استاندار لرستان با بیان اینکه ایجاد رونق اقتصادی به تنهایی از عهده دولت بر نمی آبد و تحقق این امر نیازمند حضور بخش خصوصی است عنوان کرد: در لرستان حدود ۷۰۰ پروژه نیمه تمام و راکد وجود داشت که با حضور بخش خصوصی بسیاری از این پروژه های راکد احیا شد.

بازوند با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۳۲ پروژه راکد در لرستان وجود داشته و ۷۴ پروژه نیز در تملک بانک های استان است، افزود: در این استان ستادی تحت عنوان ستاد احیای ظرفیت های راکد استان تشکیل شده که جلسات آن ماهانه برگزار می شود.

وی برگزاری همایش هایی برای جذب سرمایه گذار در استان طی سال گذشته و امسال را عاملی برای حضور بیشتر این بخش در لرستان دانست و اضافه کرد: برگزاری این همایش ها موجب انعقاد ۳۳ تفاهم نامه با سرمایه گذاری چهار هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان شد که لازم است دستگاه های اجرایی استان درصد زیادی از این تفاهم نامه ها را عملیاتی کنند.

استاندار لرستان جای هلدینگ های اقتصادی برای سرمایه گذاری در بخش آی تی در لرستان را خالی دید و از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست در این رابطه توجه ویژه ای به لرستان داشته و در صورت وجود افرادی را به این استان معرفی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز