امام جمعه همدان:

یکی از برکات انقلاب اسلامی برپایی نماز جمعه است

۱۳۹۴/۰۵/۰۳ - ۰۸:۱۷:۵۸
کد خبر: ۳۰۲۰۸۹
یکی از برکات انقلاب اسلامی برپایی نماز جمعه است
آیت الله غیاث الدین طه محمدی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی برپایی نماز جمعه است که هم اکنون در ۲۴ مرکز استان همدان نماز جمعه اقامه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان  گفت: دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، حمایت از مدیران و مسئولان، بیان مشکلات و خواسته های مردم، انتقاد سازنده از مدیران، اعلان مواضع مردم در مناسبتهای سیاسی، تحلیل حوادث و اتفاقات مهم تاریخی - سیاسی - اجتماعی و فرهنگی از تریبون نماز جمعه است.

وی با اشاره به اینکه پنجم مرداد ماه سالگرد نخستین نماز جمعه است، افزود: نخستین نماز جمعه به فرمان امام خمینی(ره) و به امامت آیت الله طالقانی در تهران برگزار شد.

وی تصریح کرد: اکنون به برکت انقلاب اسلامی 800 نماز جمعه در نقاط مختلف کشور و 24 نماز جمعه در استان همدان برپا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه آئین عبادی سیاسی نماز جمعه مایه یکی از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی برگزاری نمازجمعه موجب پیروزی حق بر باطل شد و به رزمندگان اسلام روحیه و معنویت می بخشید.

آیت الله محمدی با اشاره به یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد، خاطرنشان کرد: شهرستان کبودرآهنگ شهدای بسیاری را در عملیات مرصاد تقدیم انقلاب و کشور کرد و به همین منظور مراسمی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودشناسی مبحثی ریشه‌ای و نیاز به استاد دارد، بیان کرد: انسان موجودی گرانقدر و ذی‌قیمت است و در عالم خلقت هیچ گوهری به اندازه انسان ذی قیمت نیست و اگر خود را به هر قیمتی بفروشد متضرر شده است.

وی با تاکید بر اینکه  خودشناسی و در پی آن خداشناسی راه تقویت دینداری و پروای الهی است، افزود: امیدواریم با مدد گرفتن از حضرت باری تعالی به آنچه شایسته خلیفه الهی بر زمین است برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز