فرماندار پلدختر :

ثبت وقایع حیاتی عامل شکوفایی و رشد جامعه است

۱۳۹۴/۰۵/۰۳ - ۱۵:۴۱:۵۹
کد خبر: ۳۰۲۳۳۲
ثبت وقایع حیاتی عامل شکوفایی و رشد جامعه است
فرماندار پلدختر گفت: ثبت وقایع حیاتی عامل شکوفایی و رشد جامعه است و از ارکان مهم توسعه و عامل رشد و تعالی جامعه ثبت وقایع حیاتی است

فرماندار پلدختر گفت: ثبت وقایع حیاتی عامل شکوفایی و رشد جامعه است  و از ارکان مهم توسعه و عامل رشد و تعالی جامعه ثبت وقایع حیاتی است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری برنا در پلدخترلرستان ، قدرت اله ترابی نژاد در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع شهرستان پلدختر برلزوم تعامل بین اداره ها جهت ثبت وقایع حیاتی تاکید کرد و اظهار داشت : دستگاه های عضو شورای ثبت وقایع شهرستان همکاری لازم را با اداره ثبت احوال داشته باشند .

وی ، لازمه برنامه ریزی را داشتن آمار و اطلاعات به موقع و به روز دانست و افزود:آمار نقش کلیدی در برنامه ریزی کلان کشور دارد و ثبت وقایع چهارگانه یکی از مهمترین اطلاعاتی است که زمینه اولیه برنامه ریزی در جامعه را فراهم می نماید .

وی تعامل بخشی بین دستگاه ها جهت ثبت وقایع حیاتی را مهم دانست و بیان کرد: برای رسیدن به شاخص های مطلوب در این حوزه تمامی دستگاه های ذی ربط بایستی نهایت تعامل و همکاری لازم را با همدیگر داشته باشند .

ترابی نژاد عنوان کرد: برای ثبت به موقع وقایع حیاتی در جامعه فرهنگ سازی شود زیرا این امر بستر مناسب برای تصمیم گیری و برنامه ریزی مسوولان در جهت تحقق عدالت در جامعه است .

رئیس اداره ثبت احوال پلدختر گفت : به ازای هر 7.8واقعه ازدواج در این شهرستان یک واقعه طلاق اتفاق می افتد .   

محمدرضا منصوری تصریح کرد:  در سه ماهه اول امسال 412ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده که از این تعداد 201 نفر شهری و مابقی روستایی هستند .

وی خاطر نشان کرد  : ولادت در شهرستان پلدختر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است که 237 مورد پسر و 175 مورد دختر و هشت مورد دو قلو ثبت شده است .

وی اظهار داشت : نام محمد 14 مورد و فاطمه 19 مورد انتخاب اول والدین برای انتخاب نوزادان خود در سه ماهه اول بوده است .

وی به بخش فوت در شهرستان اشاره کرد و افزود: در این شهرستان یکصد مورد واقعه فوت ثبت شده که از این تعداد 42 مورد شهری و 58 مورد روستایی است.

وی بیان کرد : آمار فوت شدگان شهرستان پلدختر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش نشان می دهد که 63 مورد مربوط به مردان و 37 مورد زن است .

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پلدختر به واقعه ازدواج پرداخت و عنوان کرد: 242 واقع ازدواج در شهرستان پلدختر به ثبت رسیده که از این تعداد 110ازدواج شهری و مابقی روستایی است.

منصوری گفت : آمار ازدواج در شهرستان پلدختر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.5 درصد افزایش نشان می دهد .

وی تصریح کرد : 31 مورد واقعه طلاق در شهرستان به ثبت رسیده که از این تعداد 17 مورد شهری و 14 مورد روستایی است .

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پلدختر خاطر نشان کرد : نسبت ازدواج به طلاق در سه ماهه اول سال جاری در شهرستان پلدختر به ازای 7.8 ازدواج یک طلاق ثبت شده است . #

پلدختر – خبرنگاربرنا– احسان مهرابی:

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز