مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

بازی های بومی و محلی باید زنده شوند

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۱۶:۳۲:۲۵
کد خبر: ۳۰۲۶۷۳
بازی های بومی و محلی باید زنده شوند
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بازی های بومی و محلی باید زنده شوند.
به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اردوی دانش اموزان پسر عشایر کشور که در اردوگاه ثامن الحجج در جریان است، اظهار داشت: اگر بخواهیم به تحول در نظام آموزشی دست پیدا کنیم باید به دنبال ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس عشایر باشیم.
وی ظرفیت های استان خراسان رضوی را متناسب با فرهنگ عشایر عنوان کرد و گفت: تناسب خوبی میان ظرفیت های آموزشی خراسان رضوی و فرهنگ مردم عشایر وجود دارد که میزبانی ۹ دوره از مجموع ۱۶دوره اردوها، بیانگر این موضوع است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی پیرامون تعداد مدارس عشایر استان بیان کرد: در حال حاضر در ۱۴۳ آموزشگاه استان وظیفه تعلیم و تربیت بیش از ۴ هزار دانش آموز عشایری بر عهده ۲۹۸ معلم زحمتکش است.
حسینی در ارتباط با پروژه های عمرانی ویژه دانش آموزان و معلمان مناطق عشایرنشین تصریح کرد: احداث نمازخانه چندمنظوره و سرای معلم در مناطق عشایر نشین از جمله پروژه های عمرانی است که در رفاه این دسته از هم وطنان صورت گرفته است.
وی افزایش همگرایی میان دانش آموزان را از جمله اهداف سند ششم تحول دانست و خاطر نشان کرد: افزایش روحیه همگرایی میان دانش آموزان از جمله اهداف سند ششم تحول بنیادین است که در اردوهای دانش آموزی عشایر توجه ویژه ای به آن می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در جهان امروزه ۱۰ هزار گروه قومی و زبانی وجود دارد که در ۲۸۰ کشور دنیا پراکنده شده اند و همزیستی مسالمت آمیز به دور از هر گونه تفاوت قومی و مذهبی مورد توجه نظام آموزشی آن ها بوده است و ما باید به افزایش همزیستی مسالمت آمیز توجه ویژه ای داشته  باشیم.
حسینی گسترش هویت ایرانی در مدارس را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: برای گسترش هویت ایرانی در مدارس پیشنهاد می شود که هر مدرسه یک سرود ویژه داشته باشد تا بتوانیم دانش آموزان را هنر و فرهنگ غنی ایرانی مانوس کنیم.
وی زنده کردن آِیین های بومی و محلی را از دیگر برنامه های ویژه مناطق عشایر نشین عنوان کرد و گفت: تئاترهای کوتاه مدت در زنگ های تفریح با رویکرد زنده کردن بازی های بومی و محلی می تواند ضمن ارتقای سلامتی اجتماعی و جسمی دانش آموزان دارای آموزش های مهارت های زندگی برای آنان باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز