مدیرکل فرهنگ و ارشاد کرمانشاه:

روز ملی کرمانشاه در تقویم ثبت شود

۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۰۸:۲۸:۴۲
کد خبر: ۳۰۲۷۳۷
ارکستر فخر آفرینان در کرمانشاهبرگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: عملیات مرصاد به عنوان پایان بخش جنگ نقطه عطفی را در تاریخ کرمانشاه رقم زده است .

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، دکتر ابراهیم رحیمی‌زنگنه  اظهار داشت: این حادثه موجب شد تا از روز پنجم مرداد (سالروز عملیات مرصاد) بر اساس یک قرارداد نانوشته به نام روز ملی "کرمانشاه" یاد شود.

وی افزود: طی این سال‌ها هیچ پیگیری برای ثبت این روز مهم و تاریخی به نام روز ملی کرمانشاه در تقویم صورت نگرفته است، پیگیریم تا بتوانیم این روز را به نام روز ملی کرمانشاه در تقویم به ثبت برسانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: امسال در ابتدای سال پیگیری‌ها برای ثبت این روز در تقویم آغاز شده و  چنانچه جمع‌بندی خاصی در این زمینه حاصل شود، باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود تا بتوان این روز را برای سال آینده در تقویم درج کرد.

رحیمی زنگنه ادامه داد:  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تنها نهاد متولی در این زمینه نیست بلکه همه نهادهای فرهنگی، استانداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در این زمینه وارد کار شوند.

وی افزود: ما به عنوان یک نهاد فرهنگی قطعاً با جدیت این مهم را پیگیری می‌کنیم تا زمانی که روز 5 مردادماه را به عنوان روز ملی کرمانشاه در تقویم به ثبت برسانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به تدارک چندین برنامه برای روز ملی کرمانشاه، اشاره کرد و گفت: دو برنامه شاخص نیز در این زمینه تدارک دیده شده که به دلیل پاره‌ای مسائل زمان برگزاری آنها به روز 8 مردادماه موکول شده است که شامل برگزاری مراسم بزرگداشت استاد "بهزاد کرمانشاهی" و نیز کنسرت ارکستر "فخرآفرینان ایران" با خوانندگی سالار عقیلی است.

رحیمی زنگنه ادامه داد: مراسم بزرگداشت استاد بهزاد کرمانشاهی با حضور اساتید برجسته ادبیات کشور از جمله استاد «محمدرضا شفیعی کدکنی»، استاد «میرجلال‌الدین کزازی» و با اجرای استاد «اسماعیل آذر» برگزار خواهد شد و در این مراسم از یادنامه استاد بهزاد در 700 صفحه که شامل آثار و مقالات بزرگان ادبیات کشور در خصوص استاد بهزاد کرماشاهی است رونمایی می‌شود.

وی افزود: همچنین ارکستر "فخر آفرینان ایران" با خواندگی سالار عقلی ساعت 21 روز 8 مردادماه در محل ورزشگاه امام خمینی (ره) اجرای کنسرت خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه درباره برگزاری دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال جاری از برگزاری مراسم روز خبرنگار در روز 17 مرداد خبر داد و گفت: این مراسم متفاوت از سال‌های گذشته بوده و در این مراسم طبق فراخوانی که از قبل داده شده، 10 خبرنگار برتر استان معرفی می‌شوند.

رحیمی زنگنه در ادامه از برگزاری همایش ملی سیمای امام رضا (ع) در آیینه ادبیات تطبیقی در روزهای 27 تا 29 مردادماه خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 70 مقاله از 25 استان برای حضور در این همایش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه در روزهای 22 تا 29 مهرماه خبر داد و افزود: در این نمایشگاه 400 ناشر از سراسر کشور حضور خواهند داشت و 700 میلیون تومان بن خرید کتاب نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

رحیمی زنگنه در پایان گفت:  برگزاری کنگره احمد عزیزی در آبان ماه، برگزاری هفته قرآنی کرمانشاه از 20 تا 27 آبان ماه و برگزاری دومین همایش انتخاب کتاب سال استان در 24 آبان ماه همزمان با هفته کتاب از شاخص‌ترین برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تا پایان سال جاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز