گرشاسبی در نشست تحکیم خانواده گفت:

هدف ما توسعه سازمان های مردم نهاد فعال و ارتباط آنها با دستگاه ها مرتبط جوانان است

۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۱۸:۰۶:۲۸
کد خبر: ۳۰۳۰۰۱
هدف ما توسعه سازمان های مردم نهاد فعال  و ارتباط آنها با دستگاه ها مرتبط جوانان است
نشستهای سه گانه تحکیم خانواده و سازمانهای مردم نهاد با محوریت افزایش طلاق و کاهش ازدواج و علل تبعات ان در جامعه در سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش استان تهران بر گزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا از تهران، در این نشست که با حضور گرشاسبی، مشاور وزیر ورزش و جوانان و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، دکتر شیخ الاسلامی مدیرعامل موسسه بنیان سلامت، حجت الاسلام اردبیلی مدیرعامل موسسه فرهنگی خانواده امین و جمع کثیری از کارشناسان این حوزه تشکیل شد،دلایل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در ایران مورد بررسی قرار گفت و از عواملی مانند مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی، معاشرت‌های غلط و... به عنوان مهمترین علل بالا رفتن سن ازدواج نام برده شد.

photo_2015-07-27_11-32-28

بر پایه این خبر گرشاسبی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در این نشست ضمن خوشامد گویی به همه مدیران و کارشناسان سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: ماجرای طلاق، ازدواج صحیح و به موقع و شوخی گرفتن میلیون ها جوان مجرد کار را به اینجا رسانده که طلاق به بحرانی تبدیل شده و باید آنرا جدی گرفت.

حمیدرضاگرشاسبی در ادامه اولین نشست سازمانهای مردم نهاد در حوزه جوانان با بیان این مطلب که هدف ما توسعه NGO های و  ارتباط بین سمن ها و دستگاههای مرتبط با امر جوانان است افزود :باید از مباحث علمی و کاربردی دراین جلسه بهرمند شویم،حضور شما ما را دلگرم می کند که بهتر به وظایف خود عمل کنیم، باید تلاش کرد رتبه ارتقاء یابد چرا که در سال 93 از رده بیستم هم عقب تر بودیم ودولت می تواند NGO وتشکلهای مردم نهادها رابرای مبارزه باطلاق حمایت کند.

photo_2015-07-27_11-28-58

مشاور وزیرو مدیرکل ورزش وجوانان استان تهران گفت : امرجوانان در سایه ورزش پنهان مانده است انشاءا... با برنامه هایی که داریم بخش جوانان در تمامی عرصه ها قوت بگیرد، بخصوص تشکلهای مردم نهادو سمن هائی که غریبانه و مظلومانه تلاش خود را برای رشد و شکوفایی جوانان انجام می دهند.

مدیر کل ورزش وجوانان استان تهران با بیان اینکه انتظار مااین است سمن هایی که کار آماری انجام می دهند آمارهای خود را نزدیک به واقعیت کنند زیرا شاهد این هستیم که متاسفانه داشتیم ازدواج های غیر واقعی ،بخاطر گرفتن وام و امکانات و تسهیلات قوت گرفته است ، بعد هم توافقی جدا می شوند . نکاتی که اگر دولت به سمن ها و تشکلهای مردم نهاد بسپارد و دولت نظارت داشته باشد آمار طلاق کاهش پیدا می کند.

photo_2015-07-27_11-28-48

مدیرکل ورزش استان تهران خاطرنشان کرد: پرداختن به مسائل مهم فرهنگی و پایه ای می تواند بسیاری از دغدغه ها را حل کند و شرایط اقتصادی را نیز رونق بخشد. وی ادامه داد :یکی از اهداف ما کمک به سمن ها و تشکلهای مردم نهاد است امیدوارم با کمک شما افق تازه ای درحوزه جوانان تهران ایجاد نمائیم ، برنامه بدهید تا به نحو شایسته دین ما را تا توان داریم ادا کنیم .

گرشاسبی با اشاره به مسابقات امید های آینده تهران و بعد از آن برنامه بزرگ جوانان گفت : برنامه ویژه ای در سالن 12 هزار نفری آزادی برای فعالیتهای حوزه جوانان داریم که در عرصه های مختلف (طلاب، قاری، حافظ قرآن، کشاورز جوان و ...) شاخص هایی را مشخص کردیم و امیدواریم که قابلیت های تهران را به نمایش بگذاریم.

photo_2015-07-27_11-26-02

گرشاسبی گفت : ما آمده ایم که خدمتگذار باشیم در حال حاضر 80 مورد NGO درحال ثبت است که امیدواریم تا پایان سال به 100 سمن و در سال آینده به 300 سمن برسدکه اینها بازوان اصلی توسعه فعالیت های جوانان برای نظام جمهوری اسلامی هستند.

photo_2015-07-27_16-53-48

در ادامه شیخ الاسلامی مدیرعامل موسسه بنیان سلامت در این نشست ضمن تشریح بررسی علل کاهش ازدواج و افزایش طلاق اظهار داشت: مشکلات اقتصادی  بیشتر از مسائل فرهنگی موجب افزایش سن ازدواج است و تأمین مسکن حرف اول را برای شروع یک زندگی مشترک می زند.

 وی افزود در منطق اسلام جامعه سالم مساوی با خانواده سالم وانسان سالم محور توسعه پایدار است اما کلیت این موضوع از سوی اسلام مورد قبول نیست و انسان بدون خانواده بی هویت است و اسلام او را نمی پذیرد. وی افزود: هجوم ماهواره ها، سایت ها و فضای مجازی، کمبود الگوی آسان ازدواج و سعادتمند از دیگر علل کاهش تمایل به ازدواج در بین جوانان است.

مدیرعامل موسسه بنیان سلامت همچنین به نقش رسانه ها در آسان سازی ازدواج اشاره کرد و گفت: باید زمینه ازدواج درست و آسان از طریق رسانه ملی ترویج شود.

وی افزود ،یکی از دلایل بسیار مهمی که شاید کمتر از سایر موارد به آن توجه شده باشد این است که به دلیل بالا رفتن آمار طلاق در جامعه، بسیاری از جوانان نسبت به ازدواج دچار نوعی ترس و بدبینی شده اند و همین امر موجب تاخیر می شود.

شیخ الاسلامی تاکید کرد:طلاق تنها منحصر به یک نفر نمی شود. مسلما مراحلی که یک فرد در زندگی سپری کرده تا به نقطه طلاق ختم شود، حوادث و وقایع مختلفی را به دنبال دارد که همه این ها به نوعی بر اطرافیان فرد موثرند و این تاثیر بیش از همه بر کسانی است که در مقطع سن ازدواج قرار دارند. از همه مهمتر این است که نوعی بدبینی و عدم اعتماد ایجاد می شود که همین امر ممکن است نوعی عقب نشینی را نسبت به ازدواج ایجاد کند. هرچند این امر طبیعی است اما به نظر می رسد نکته مهم در زمینه ازدواج در جامعه امروز، به  این موضوع مربوط می شود که اصولا نگرش درست و منطقی در انتخاب همسر وجود ندارد.

در این نشست به مباحث ذیل توسط کارشناسان پرداخته شد.

photo_2015-07-27_11-25-36

photo_2015-07-27_11-31-49

photo_2015-07-27_11-38-38

 آسیب های اجتماعی و بحران طلاق

  تفاهم و شناخت زوج ها از یکدیگر

گرایش و رویکرد خانواده ها از سنتی به مدرن

 کم اعتنایی به حقوق زنان باعث بالا رفتن آمار طلاق

بیکاری و افزایش «طلاق

جذب و توسعه NGO

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز