رئیس بهزیستی شهرستان همدان:

۲۳۶ کودک خیابانی و کار در مرکز کودکان همدان پذیرش شدند

۱۳۹۴/۰۵/۰۷ - ۰۷:۵۵:۳۶
کد خبر: ۳۰۳۳۴۲
۲۳۶ کودک خیابانی و کار در مرکز کودکان همدان پذیرش شدند
سیاوش رهبر با بیان اینکه ۱۰۰ کودک کار در همدان تابعیت ایرانی دارند و همه پسر هستند، گفت: سال گذشته ۲۳۶ کودک خیابانی و کار در مرکز کودکان همدان پذیرش شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی شهرستان همدان با بیان اینکه۱۲ دستگاه عضو آئین نامه ساماندهی کودکان کار هستند، اظهار داشت: سال گذشته ۲۳۶ کودک خیابانی و کار در مرکز کودکان همدان پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه امسال در چهارماه نخست سال ۶۶ کودک و سال گذشته نیز به همین تعداد کودک خیابانی جمع آوری شد، بیان کرد: هدف اورژانس اجتماعی بهزیستی، کنترل کودکان کار است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینکه ۲۲ درصد کودکان کار و خیابانی از سوی دادگستری و ۷۸ درصد از سوی تیم سیار بهزیستی جمع آوری شدند، ادامه داد: ۷۰ درصد این کودکان برای بار نخست، ۲۵ درصد بار دوم و پنچ درصد برای بار سوم و بیشتر جمع آوری شده بودند.

رهبر با بیان اینکه سال گذشته ۲۳۶ نفر و امسال ۲۳۴ کودک خیابانی و کار تحویل خانواده ها شدند و ارجاع به مرکز شبانه روزی دو نفره بوده است، عنوان کرد: وجود کودکان کار به علت مشکلات فرهنگی و اقتصادی است.

کودکان کار پدران بیکار دارند و در ۵۰ درصد، پدران آنها معتاد بوده اند

وی با بیان اینکه اکثر کودکان کار پدران بیکار دارند و در ۵۰ درصد، پدران آنها معتاد بوده اند، عنوان کرد: در شهرستان همدان تعداد کودک خیابانی زیاد نیست بلکه همگی کودکان کار هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینکه ۱۰۰ کودک کار در همدان تابعیت ایرانی دارند و همه پسر هستند، ادامه داد: ۹۰ درصد کودکان کار در حال تحصیل هستند.

سیاوش رهبر با بیان اینکه طبق برآوردها ۷۰۰ تا هزار کودک کار و خیابانی در شهرستان همدان وجود دارد و در چهار ماه گذشته ۱۰۰ کودک کار در مناطق حاشیه نشین شناسایی شده است، عنوان کرد: موضوع کودکان خیابانی یک واقعیت است اما با توجه به بافت تاریخی توریستی و مهاجر پذیر بودن شهر همدان باید به این مسئله توجه کرد.

وی با بیان اینکه طبق آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی ۱۱دستگاه در برابر وظیفه دارند، ابراز داشت: نیروی انتظامی همکاری خوبی داشته و دادگستری نیز در این خصوص مشکل خاصی ندارد اما از پزشکی قانونی انتظار می رود هزینه آزمایش کودکان خیابانی را رایگان کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز