رئیس کل دادگستری استان قزوین:

ساختار تشکیلاتی دادگستری استان سه برابر شده است

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۱۰:۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۰۳۷۳۰
ساختار تشکیلاتی دادگستری استان سه برابر شده است
جمال انصاری گفت: ساختار تشکیلاتی دادگستری استان قزوین در سال 93 نسبت به سال 89 و 90، سه برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جمال انصاری رییس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: یکی از مسائلی که در مدیریت دستگاه قضایی بدان توجه می شود، نیروی انسانی است چرا که علیرغم ضرورت و اهمیت استفاده از تجهیزات برای پیشبرد کارها، آنچه کمیت و کیفیت کار را رشد می دهد، نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: در سال93 تعداد قضات در استان 170نفر بود که در حال حاضر 187نفر است، در بحث نیروهای قضایی 67درصد ساختار تشکیلاتی و 56درصد در بخش نیروهای اداری تکمیل است که در این حوزه ها کسری داریم.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: ساختار تشکیلاتی ما در سال 93 نسبت به سال 89 و 90، سه برابر شده است و از سال 90 به بعد نیز 350 کارمند اداری و قضایی به مجموع دادگستری استان اضافه شده است.

وی در خصوص میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در استان تصریح کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در بخش جزایی 60 تا 70 روز و پرونده های حقوقی 85 تا 95 روز در استان است که قزوین در این حوزه جزو استان های ردیف چهارم و پنجم است.

وی افزود: در چهار سال گذشته قزوین آخرین استان در میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها بود و این زمان 170، 120 و حتی 250روز نیز می رسید ولی در حال حاضر این میانگین کاهش یافته است، البته ورودی پرونده ها در سال 93 در مجموع دادگاه های استان پنج درصد افزایش داشته است.

انصاری عنوان کرد: بیشترین پرونده های حقوقی مطالبات وجه، چک و سفته و سپس اختلافات ملکی و دعاوی خانواده است و در کیفری نیز منازعه بیشترین پرونده را به خود اختصاص می دهد که نخستین جرم در طول سال های 92 و 93 در استان بوده و سپس مواد مخدر بوده است.

وی یادآور شد: در سال 93 رشد پرونده در دادگاه های خانواده 7 تا 9درصد بوده و فقط در بحث طلاق رشد دعاوی 2 تا 3درصد بوده است.

نظر شما