معاون مدیر کل راه و شهرسازی لرستان:

جانمایی مسکن مهر پلدختر معضلی است که گریبانگیر متقاضیان شده است

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۱۵:۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۰۳۸۰۰
جانمایی مسکن مهر پلدختر معضلی است که گریبانگیر متقاضیان شده است
مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: مکان یابی و جانمایی آسانسور در مسکن مهر پلدختر ، معضلی است که میزان آورده متقاضیان کفاف حل این موضوع را نمی دهد.

 معاون مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: مکان یابی و جانمایی آسانسور در مسکن مهر پلدختر، معضلی است که میزان آورده متقاضیان کفاف حل این موضوع را نمی دهد.   

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، فرشاد رضایی در جمع مدیران شهرستان پلدختر اظهار داشت: مسکن مهر پلدخترشامل 624 واحد است که دو سازنده (پیمانکار) روی این پروژه مشغول فعالیت هستند و تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

753307

وی  افزود: واحدهای مسکن مهرپلدختر در چهار طبقه احداث شده اند که وجود آسانسور برای آنها الزامی است اما با توجه به این که میزان آورده متقاضیان کفاف این موضوع را نمی دهد پروژه باید به حدی برسد که افتتاح شود .

وی بیان کرد: برای بقیه واحدها ی مسکن مهر پلدختر برنامه زمانبندی داریم و محوطه سازی آن هم باید بر اساس برنامه ای که ترتیب داده شده عملیاتی شود و به صورت مرحله به مرحله در سال جاری پروژه را به حد افتتاح برسانیم .

رضایی عنوان کرد: طی جلساتی که در شورای مسکن استان تشکیل شد با توجه به تبعات احتمالی که گریبانگیر افراد در نصب آسانسورمسکن مهر شهرستان پلدخترمی شود ،این مهم را به صورت اختیاری در آورده ایم .

معاون مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: شرکت ایلام نیک پیمانکاری 496 واحد مسکن مهر پلدختررا به عهده دارد و 88 واحد مسکن مهراین شهرستان مربوط به دو پیمانکار است که در هفته دولت افتتاح می شوند.

وی تصریح کرد: دو تعاونی مسکن مهر پلدختر که مشکل برگشتی چک دارند،متقاضیانی را برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی کنند که چک برگشتی نداشته باشند .

وی با بیان این که جلسه شورای مسکن برای تسریع در روند اجرایی پروژه مسکن مهر تشکیل می شودخاطر نشان کرد: در این جلسه دستگاه های متولی برای رفع موانع و مشکلات پروژه های مسکن به تبادل نظر و رایزنی می پردازند تا پروژه مسکن مهر به نتیجه خوبی برسد .

شهردار پلدختر در این جلسه اظهارداشت: مشکلاتی که در مسکن مهر پلدختر گریبانگیر مسکن مهر شده بخشی از آن به شهرداری بر می گردد که شهردار باید آنرا مرتفع کند .

جهانگیر اکبری عدم ارایه گزارش مرحله ای توسط مهندس ناظر گزارش و عدم اقدام جهت تمدید پروانه را از مشکلات مسکن مهر در رابطه با شهرداری پلدختر دانست و افزود:سه سال است پرونده رد شده و مسکن مهر تا کنون هیچگونه اقدامی در جهت صدور پروانه انجام نداده است .

وی بیان کرد:پارکینگ های این مجتمع ها به طور کلی حذف شده است دفع آبهای سطحی بنابر توافق نامه ای که داریم با راه و شهرسازی است و به عهده شهرداری نیست .

وی عنوان کرد: مسوول دفع آبهای سطحی از این پروژه ، مسکن و شهرسازی است و جلسه ای که دو هفته گذشته در معاونت عمرانی در استان تشکیل شد و صورت جلسه ای که برای ما ارسال شد ،

شهردار پلدختر گفت: پدافند غیر عامل کشور مصوب کرده و شهرداری ملزم به انجام آن است و مجتمع هایی که چهار طبقه و بالاتر هستند الزاما باید کاربرگ ها رابرای صدور پایان کار ، تکمیل کنند و به شهردار ارایه کنند .

وی تصریح کرد : شهرداری به هیچ عنوان اجازه صدور پایان کار را ندارد تا این موضوع کاربرگ لحاظ شود و جای نظام مهندسی خالی است زیرا نظام مهندسی مامور اجرای این کار شده است .

اکبری خاطر نشان کرد: حداقل باید بخشی از پارامترها را ببینند که آیا تکمیل شده و این کار برگ ها باید دیده شود و نظام مهندسی باید آنها را تایید کند و اگر تایید نکند شهرداری نمی تواند برای آنها پایان کار صادر کند.

شهردار پلدختر اظهار داشت: خوب است مشکلات را درون زمین دیگران نیندازیم ، شهرداری کجای پروانه نوشته پارکینگ نمی خواهد، شهرداری قبول نکرده و تعاونی ها پارکینگ را حذف کرده اند.

اکبری در مورد این که می گویند عوارض نهادهای حمایتی رایگان است افزود: عوارض تا 120 متر در چهار آیتم رایگان است و عوارض این نیست که کلا رایگان باشد چه کسی گفته که آماده سازی پرداخت نشود پرداخت عوارض  قانونی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز