اولن گردهمایی مدیران کل سابق آموزش و پرورش لرستان‌ پس از انقلاب برگزار شد

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۱۵:۳۴:۳۰
کد خبر: ۳۰۳۸۱۲
اولین همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان پس از انقلاب در پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد با حضور 9 مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از سال 1358 تا کنون برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این مراسم گفت: ما در آموزش و پرورش به تعامل و توسعه مشارکت همه جانبه معتقدیم‌، چراکه مشارکت انگیزش را نیرو می‌بخشد‌، حاکمیت را افزایش و تعلق خاطر به دستگاه را افزایش می‌دهد‌.
گودرز کریمی‌فر با بیان این که در آموزش و پرورش باید منطقی اندیشه کرد‌، عاقلانه فکر کرد و هوشمندانه تصمیم گرفت، افزود‌: آموزش و پرورش مهم‌ترین مولد منابع انسانی است که اساس آن ساختن انسان است.
وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش باید از نیروهای با کفایت و لیاقت استفاده کرد‌، آنها را در مسیر درست و منطقی هدایت کرد‌، در پیشبرد امور از آن‌ها حمایت کرد و نظارت جدی و مستمر را برای تضمین سلامت کار دستگاه در دستور کار قرار داد‌.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بهترین فن مدیریت را در آموزش و پرورش استفاده از فرصت‌های بی‌نظیری دانست که بر ما می‌گذرد و تاکید کرد‌: باید از فرصت‌ها استفاده کرد تا لایه‌های بیرون جامعه قضاوت قابل قبولی داشته باشند‌.
کریمی‌فر با بیان این که اگر درست عمل کنیم محبوب دیگران می‌شویم، ادامه داد‌: آموزش و پرورش باید نیروهایی با برنامه، بی‎حاشیه، اخلاق‎مدار و وزین داشته باشد تا اعتماد جامعه را جلب کند‌.
وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: نکوداشت مدیران سابق که احساس کردیم به فراموشی سپرده شده‌اند، افزایش تعامل در آموزش و پرورش، ایجاد همگرایی به جای واگرایی، تقویت اخلاق مداری و نوعی هشدار به خود که این مسئولیت‌ها امانتی بیش نیستند از جمله اهداف برگزاری همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان است‌.
خبر: علی قربانی، عکس‌ها: امیر یمینی
 مدیران سابق آموزش و پرورش لرستان‌ گرد هم آمدند + حواشی و عکس

ردیف جلو از راست: ماکنعلی، محمدخانی، علایی، ملکشاهی‌راد، حسین‌زاده‌ملکی، سیدمجید و سیدماشاء‌الله شاهرخی

 

در حاشیه:
* در پایان این همایش از زحمات ارزنده محمد‌حسن خشنود(مدیر کل سال‌ 1358) ؛جعفر حسین‌زاده‌ملکی(مدیر کل 1364 تا 1367)، عباس‌علی محمدخانی‌(مدیر کل 1371 تا 1375)، محمد علایی‌بوئینی(مدیر کل 1376)، علی‌اصغر اسفندیار‌پور‌(مدیر کل 1377 تا 1382)، سید حسین معصومی(مدیر کل 1382 تا 1384)، محمدرضا ملکشاهی‌راد(مدیر کل 1385 تا 1386) و علی ماکنعلی(مدیر کل 1386 تا 1391) که عهده‌دار مسئولیت مدیر کلی آموزش و پرورش لرستان بودند‌، تجلیل شد. همچنین دو نفر از مدیران سابق فوت کرده و دو نفر نیز که دچار بیماری بودند نتوانستند در این مراسم حضور یابند. برخی دیگر نیز به دلایل دیگر در این همایش حضور نیافتند (از جمله این که آدرس و نشانی آن‌ها با وجود تلاش برگزارکنندگان مراسم، پیدا نشد).
* حضور جمعی از فرهنگیان‌، پیشکسوتان و مدیران ستادی آموزش و پرورش در طی بیش از سه دهه از انقلاب در این مراسم جالب توجه بود. سید ماشاء‌الله شاهرخی معاون سابق اداره کل و حجت‌الاسلام سید مجید شاهرخی از جمله این فرهنگیان بودند.
* مدیران آموزش و پروش شهرستان‌های لرستان نیز در این مراسم حضور داشتند.
* هر یک از مدیران سابق بیاناتی کوتاه در این مراسم داشتند.
* با احتساب کریمی‌فر مدیر کل کنونی، در این روز 9 مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گرد هم آمدند. کریمی‌فر پشت تریبون خاطراتی کوتاه از مدیران هم بیان کرد و گفت که در دوره مدیریت محمدخانی با انتقال وی از پلدختر به خرم‌آباد انجام شده است.
* مهمانان شهرستانی از جمله حسین‌زاده‌ملکی که اهل مشهد است یا محمدخانی و علایی از روز قبل از مراسم در خرم‌آباد حضور یافته و در خانه معلم اسکان یافتند.

* در بخشی از برنامه گروه موسیقی محلی لرستان به خوانندگی مهران غضنفری از فرهنگیان کوهدشت به اجرای برنامه پرداخت که این بخش مورد توجه مدوعوین به خصوص حسین‌زاده ملکی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در دهه 60 قرار گرفت.

* فهرست اسامی مدیران آموزش و پرورش لرستان برای اولین بار توسط زنده‌یاد حسام‌الدین ضیایی(1370-1298) مسئول سابق کارگزینی آموزش و پرورش لرستان در دهه‌های 20 و 30 تهیه شد و رضا جایدری مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی یافته که از فرهنگیان استان لرستان است در پائیز 1390 با کسب مجوز از مدیریت و حراست وقت آموزش و پرورش اقدام به تکمیل این فهرست از دهه 30 تا سال 1390 (حدود 60 سال) از روی احکام کارگزینی چند نفر از کارمندان قدیمی آموزش و پرورش لرستان ظرف مدت 3 ماه پژوهش با همکاری کارگزینی نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهرستان خرم‌آباد نمود.
قابل ذکر است اولین رئیس معارف (آموزش و پرورش) خرم‌آباد و لرستان حاج شیخ عزیز‌الله ضیایی بود که در سال 1304 حکم گرفت.
 عکس دسته جمعی مدیران سابق آموزش و پرورش لرستان

عکس یادبود دسته‌جمعی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز