مدیرکل اداره ورزش و جوانان در مراسم گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی:

ورزشکاران باید به حضرت (ع) اقتدا کنند

۱۳۹۴/۰۵/۰۹ - ۱۲:۴۱:۲۱
کد خبر: ۳۰۳۹۴۰
ورزشکاران باید به حضرت (ع) اقتدا کنند
مراسم گرامیداشت روزفرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای عصر روز هشتم مرداد در کرمان با استقبال گرم مردم دیار کریمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مراسم گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای عصر روز هشتم مرداماه در سالن فجر شهر کرمان با استقبال گرم مردم کرمان برگزار شد. در این مراسم محمود محودی‌نیا، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمان، محمدرضا پورابراهیمی و محمدمهدی زاهدی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جعی از روسای هیئت‌های ورزشی استان کرمان به اتفاق پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای حاضر بودند. مدیرکل اداره ورزش و جوانان استاندار این مراسم باشکوه گفت: امسال برای برگزاری هرچه بهتر هفته ترویج فرهنگ پهلوانی رویکردی جدید اتخاذ کرده‌ایم که طی چند روز گذشته شما شاهد آن بوده‌اید.

محمودمحمودی‌نیا با اشاره به ضروری بودن رعایت اصول شایسته اخلاقی از سوی ورزشکاران افزود: ورزش در جوامع، کشورها و دولت‌ها جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و جاذبه‌های ورزش به دلیل تعدد روشن است اما اگر ورزش ما به دور از اصول شایسته اخلاقی، پهلوانی و جوانمردی باشد، فایده ندارد.

وی در ادامه با بیان تلاش برای افزایش همدلی در ورزش تاکید کرد: اگر بتوانیم خصلت‌های نیکوی منش پهلوانی و جوانمردی را رعایت کنیم قطعا شاهد وفاق و همدلی در ورزش خواهیم بود و وفاق و همدلی در خانواده ورزش نقش کلیدی دارد و همه باید هم‌قسم شویم که کسی نتواند بین خانواده ورزش شکاف ایجاد کند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمان ضمن یادآوری اخلاق پهلوانی حضرت‌علی (ع) تصریح کرد: وقتی ورزشکاران به دنبال مرامنامه پهلوانی هستند باید به حضرت علی(ع) اقتدا کنند چرا که آن حضرت در عین صلابت و قدرت ویژگی ارزشمند گذشت را داشت و باید به جوانان و نوجوانان این رفتار ارزشمند مولا علی را آموزش دهیم که اگر انسانی در حال قوی شدن است گذشت و ایثار را هم مدنظر داشته باشد.

محمودی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از همه کسانی که برای برگزاری شکوهمند این همایش تلاش کرده‌اند، گفت: از هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای تشکر خاص دارم چرا که در یک سال پذشته جایگاه این هیئت از رتبه هفتم به سوم کشوری ارتقاء یافت و همچنین رتبه برتر تریج فرهنگ پهلوانی را کسب کرد و قرار است با حضور وزیر محترم ورزش به دلیل کسب این افتخار از کرمان تقدیر شود و من این افتخار را متعلق به همه مردم کرمان می‌دانم.‌

در ادامه این مراسم 100 نفر از خردسالان و نونهالان به اجرای ورزش زورخانه‌ای با حضور 17 مرشد پرداختند و بعد از آن از محمدحسین ابارقی دونده تاریخ ساز کرمان که سهمیه ورودی المپیک 2016 را کسب کرده توسط مدیرکل اداره ورزش و نمایندگان کرمان در مجلس تجلیل شد و همچنین در ادامه از مربیان پهلوان‌ساز، روسای هیئت‌های برتر استان، داوران و باشگاه‌داران برتر و زحمتکشان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تقدیر شد و درپایان مراسم هم حدودا 240 ورزشکار زورخانه‌ای که سکاندارشان مساحی رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای بود به اجرای برنامه پرداختند.

IMG-20150731-WA0011

IMG-20150731-WA0016

IMG_20150730_190853

نظر شما