مدیرکل بهزیستی استان همدان:

۱۱ هزار و ۹۶۹ نفر در همدان از خدمات توانبخشی روستایی استفاده کردند

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۰۹:۰۹:۰۴
کد خبر: ۳۰۴۱۵۳
۱۱ هزار و ۹۶۹ نفر  در همدان از خدمات توانبخشی روستایی استفاده کردند
سوری با تاکید براینکه هم اکنون ۹۵ درصد از روستاهای استان زیرپوشش خدمات توانبخشی مبتنی برجامعه هستند و همدان جزو استان های مطرح کشور دراجرای این طرح است، عنوان کرد: در سه ماه امسال در راستای اجرای این طرح ۱۱ هزار و ۹۶۹ نفر از خدمات این طرح استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بهزیستی استان همدان با تاکید براینکه هم اکنون ۹۵ درصد از روستاهای استان زیرپوشش خدمات توانبخشی مبتنی برجامعه هستند و همدان جزو استان های مطرح کشور دراجرای این طرح است، عنوان کرد: در سه ماه امسال در راستای اجرای این طرح ۱۱ هزار و ۹۶۹ نفر از خدمات این طرح استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه همه نهادها باید برای پیشگیری آسیب های اجتماعی پای کار بیایند، گفت: آمار طلاق در جامعه رو به افزایش است به طوری که درسال۸۳ به ازای هر۱۱ ازدواج یک طلاق در استان همدان ثبت شده اما درسال۹۳ به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

اکبر سوری با بیان اینکه بر اساس شواهد کانون خانواده متزلزل شده و آسیب اجتماعی فضای مجازی و مشکلات فرهنگی جامعه بر افزایش طلاق دامن می زند، گفت: خوشبختانه همدان درآمار طلاق در بین استانهای چهاردهم و پانزدهم قرار دارد و رتبه دار نیست.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای جلوگیری از وقوع طلاق سفید و عاطفی وروانی در خانواده ها به خصوص خانواده های جوانان عنوان کرد: برای افزایش ازدواج های موفق باید برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

وی در ادامه به تلاش های صورت گرفته برای ریشه کنی ناشنوایی در استان همدان اشاره کرد و گفت: برای ارتفا زندگی مردم و جلوگیری از آسیب ها باید همگام و همراه شد.

سوری با بیان اینکه آسیب هایی که در جامعه خود را نشان می دهند باید با کمک تشکل های خیریه رفع مشکل شود، گفت:

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه با بیان اینکه سازمان بهزیستی بزرگترین سازمان حمایتی کشور است، گفت: این سازمان در زمینه های پیشگیری، درمان و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه فعالیت می کند.

سوری با اشاره به اینکه آسیب های فرهنگی و اجتماعی که اقشار آسیب پذیر جامعه را تهدید می کند بسیار است، عنوان کرد: در این راستا این سازمان با کمک سایر سازمان ها، مردم و خیریه ها این آسیب ها را در جامعه به حداقل ممکن می رساند.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه انواع معلولیت ها ۱۵درصد تخمین زده شده است، گفت: این معلولیت ها در زمینه های مختلف اجتماعی شامل طلاق، اعتیاد و در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره است که منجر به دخالت سازمان بهزیستی می شود تا درصدد جبران آن ها برآید.

سوری یادآورشد: سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹ توسط شهید فیاض بخش طراحی شد و مجلس شورای اسلامی نیزمصوب کرد که براساس اصول ۳، ۲۱  و ۲۹ قانون اساسی این سازمان با هدف خدمات دهی به ایتام، کودکان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست، معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی، ضایعه نخاعی و معتادان و غیره به حمایت از آنها بپردازد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در سه بخش پیشگیری، توان بخشی و اجتماعی در جامعه ایفای نقش می کند، افزود: در حال حاضر این سازمان دارای ۷۰ وظیفه و هزار فعالیت است که به تنهایی اجرای همه این فعالیتها امکان پذیر نیست و در این راستا باید رسانه ها به عنوان نقش اصلی در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه فقر زدایی و پیشرفت تلاش کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز