نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تاکید کرد:

باید از مستضعفان جهان حمایت کنیم

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۰۹:۵۹:۴۷
کد خبر: ۳۰۴۱۸۶
باید از مستضعفان جهان حمایت کنیم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی بیان داشت: نباید نسبت به مستضعفان عالم بی‌تفاوت بود و باید از آنها چه مسلمان باشند چه نباشند حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم آن دسته از بندگانش که به خدا، روز رستاخیز، انبیاء الهی، وحی، عالم غیب و بهشت و جهنم مومن هستند را در یک صف قرار می‌دهد و خود را ولی، حامی و جانب‌دار مومنان معرفی می‌کند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به اینکه انس با قرآن موجب هدایت انسان به سمت نور می‌شود خاطرنشان کرد: خداوند می‌گوید قرآن را فرو فرستادیم تا پیامبر (ص) به وسیله آن کتاب مردم را از تاریکی و ظلمت به سمت نور هدایت کند و این مهم نشان می‌دهد انس بیشتر با قرآن هدایت یافتگی بیشتر را به همراه دارد.

وی با اشاره به راهکارهای درک درست از روشنایی و هدایت قرآن بیان کرد: تنها زمانی می‌توان روشنایی و هدایت قرآن را درک کرد که به جریان ولایت خدا و آل پیغمبر (ص) وصل شد و هر زمان قلب انسان ولایی و عقل با معارف قرآن آشنا شد روشنایی آن در زندگی جریان پیدا می‌کند و در آن زمان هدایت قرآن شامل حال انسان می‌شود.

این مقام مسوول برخی از ویژگی‌های مومنان را بیان کرد و افزود: کسانی که ایمان دارند در مقابل بدی‌ها بیکار نمی‌نشینند و همواره در این مسیر از جان، مال، فرزند و توانمندی‌هایشان برای مبارزه با طاغوت استفاده می‌کنند و هرگز تماشاگر و بی‌طرف نیستند.

وی با تاکید بر این‌که خداوند برای به پیروزی رساندن مومنان قدرت دارد اظهار داشت: اگر مومنان این لیاقت را در خود ایجاد کنند که مورد حمایت خداوند قرار گیرند، خداوند آنها را در مقابل طاغوت پیروز خواهد کرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به مشکلات مردم مستضعف منطقه اشاره کرد و گفت: نباید نسبت به مستضعفان عالم بی‌تفاوت بود و همواره از آنها چه مسلمان باشند و چه نباشند حمایت شود و خوشبختانه مردم ایران نشان دادند که همواره حامی مظلوم هستند و این مهم را در حمایت مردمان مظلوم یمن، عراق، سوریه و سایر مستضعفان عالم نشان دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی روز اهدای خون را گرامیداشت و یادآور شد: بسیاری از بیماران به‌شدت نیازمند تزریق خون هستند و ضروری است مومنان در این عرصه بیش ‌از پیش اهل مجاهدت و ایثار باشند تا یکی از گره‌های جدی حوزه درمان کشور برطرف شود.

وی با اشاره به سالگرد انقلاب مشروطه تاکید کرد: مسائل بسیار مهمی در انقلاب مشروطه پیش آمده که اگر آنها در کتاب‌ها، سخنرانی‌ها و رسانه‌ها مطرح شود عبرت‌ها و درس‌های زیادی از آن دوران می‌توان گرفت.

 این مقام مسوول ادامه داد: آیت‌الله سید محمد طباطبایی، آیت‌الله سید عبدالله بهبهانی و آیت‌الله شیخ فضل الله نوری سه روحانی بزرگی بودند که در رهبری انقلاب مشروطه نقش داشتند و دشمن هم از هر زمینه‌ای استفاده می‌کرد تا این سیل خروشان انقلاب مشروطه را به نفع خود مصادره کند و می‌دیدند که اگر کار با هدایت علما پیش رود دست غربی‌ها از این کشور قطع و حیله‌های انگلیسی خنثی می‌شود.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: نتیجه اقدامات انگلیسی‌ها در انقلاب مشروطیت این شد که شیخ فضل‌الله نوری اعدام، سید عبدالله بهبهانی در خانه ترور و آیت‌الله طباطبایی هم منزوی شد و پس از انجام این اقدامات رضاخان را به قدرت نشاندند و امروز باید با پیروی از منویات مقام معظم رهبری بصیرت و آگاهی داشت تا کشور دچار مشکلات و خسارت‌های گذشته نشود.

وی بیان کرد: بمباران هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا که با هدف آزمایش بمب اتم صورت و جان مردم وسیله آزمایش قرار گرفت و در همان ابتدا که این اتفاق رخ داد بیش از 160هزار انسان بی‌گناه کشته و مجروح بمب اتمی شدند که آنها هم به دلیل درد و رنج فراوان آرزوی مرگ می‌کردند و هم چنان هم عوارض آن بمباران وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی برخورد آمریکایی‌ها در ماجرای بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را بسیار بی‌شرمانه دانست و بیان کرد: هرسال در سالگرد این اقدام بی‌شرمانه توسط آمریکایی‌ها، آنها به‌جای شرمندگی و عذرخواهی به آن افتخار می‌کنند و می‌گویند ما برای پایان دادن به جنگ این اقدام را انجام دادیم و اگر آنها این هدف را می‌خواستند بهتر بود خودکشی می‌کردند تا دنیا از دست آنها رهایی پیدا می‌کرد.

وی به در پیش بودن سالگرد شهادت سرلشگر بابایی هم اشاره کرد و گفت: شهید بابایی از چهره‌های درخشان کشور و استان به حساب می‌آیند در حالی که وی می توانست به جای انجام ماموریت به حج برود ولی خانواده را راهی می‌کند و می‌گوید" من در روز عید قربان به شما ملحق می‌شوم"و خود در روز عید قربان و در راه مبارزه با دشمنان و شیطان به شهادت رسیدند.

امام جمعه (2)

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز