مدیرکل انتقال خون استان قزوین خبر داد:

کاهش ۱۳درصدی اهداکنندگان خون

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۱۶:۵۵:۰۷
کد خبر: ۳۰۴۳۸۵
کاهش ۱۳درصدی اهداکنندگان خون
محمد حسین برادران گفت: آمار اهداکنندگان خون در سه ماه اول سال جاری 13درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدحسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین، صبح امروز در نشست خبری حضور یافت و گفت: یکی از دغدغه های اصلی سازمان انتقال خون تامین خون و فرآورده سالم خونی برای جامعه است.

وی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون یک نهاد عام المنفعه است خاطر نشان کرد: برای استحصال هر واحد خونی هزینه ای بالغ بر 200هزار تومان از محل بودجه های دولتی در نظر گرفته شده است.

برادران همچنین افتتاح و راه اندازی حساب های مردمی با هماهنگی خزانه و اداره کل امور مالیاتی را نیز از دیگر اقدامات اداره کل انتقال خون استان در سال جاری ذکر کرد و گفت: شماره حساب 2342321083نزد بانک ملت آماده دریافت کمک های نقدی مردم استان برای کمک به سازمان انتقال خون استان قزوین است.

وی با اشاره به اهدای خون در سه ماهه اول سال جاری گفت: در سه ماهه اول سال 10هزار نفر به پایگاه های خونگیری قزوین و تاکستان مراجعه کردند که از این تعداد هشت هزار و 70 نفر شامل هفت هزار و 590 مرد و 480 زن، موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان امسال افزایش چشمگیر آمار مراجعین اهدای خون در شب های قدر باعث شد تا استان قزوین رتبه پنجم کشور را در این زمینه کسب کند.

برادران ادامه داد: آمار اهدای خون در استان قزوین طی مدت یاد شده 13درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است که یکی از دلایل آن کمبود نیروی انسانی در این اداره‌کل و در نتیجه تعطیلی پایگاه‌ها در روزهای پنجشنبه است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین کمبود نیروی انسانی و پزشک را نیز یکی از چالش های اساسی انتقال خون استان ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر 68 درصد پست های این اداره کل خالی است.

برادران تصریح کرد: باید برای جذب اهداکنندگان به ویژه بانوان تلاش شود زیرا درصد اهدای خون در میان بانوان استان پایین است که باید به حداقل درصد کشوری که معادل 10درصد است، برسد.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال استان قزوین درصدد است تا شرایط لازم را به منظور احداث پایگاه سیار انتقال خون در استان را فراهم کند، بیان کرد: احداث پایگاه سیار انتقال خون در استان قزوین نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با سازمان انتقال خون این استان است.

IMG_8202

نظر شما