نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد:

سیاستهای اتحادیه اروپا ناشی از قدرتهای بزرگ است

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۱۷:۱۳:۱۴
کد خبر: ۳۰۴۳۹۱
سیاستهای اتحادیه اروپا ناشی از قدرتهای بزرگ است
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ایجاد ارتباط بین ایران و اروپا می توانست ۱۲ سال پیش باشد، عنوان کرد: سیاستهای اتحادیه اروپا ناشی از قدرتهای بزرگ است و این امر با استقلال کشورها منافات دارد.
سفیر اسپانیا که به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به لرستان سفر کرده است، در دومین دیدار خود با نماینده‌ی ولی فقیه در این استان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفتگو کرد.
 
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در این دیدار اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اسپانیا موضع‌گیری مثبت و سازنده‌ای داشته است.
 
نماینده‌ی ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه ما فراموش نمی‌کنیم که اسپانیا زیر بار تحریم علیه ایران نرفت هرچند قانون اتحادیه اروپا را قبول کرد، تصریح کرد: حال که توافق هسته‌ای صورت گرفته است از کشورهایی که پیش از توافق روابط دوستانه‌ای با ایران داشته‌اند انتظار می‌رود روابط خود را با ما مستحکم‌‌تر کنند.
 
امام‌جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: در طول این مدت اسپانیا نقش سازنده و مفیدی در اروپا داشته و سیاست معتدلی را در پیش گرفته است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه می‌توان همکاری‌های فراوانی در زمینه‌های گوناگون بین لرستان و بعضی از شهرهای اسپانیا برقرار کرد، ادامه داد: در این راستا لرستان و اسپانیا می‌توانند همکاری اقتصادی در زمینه‌ی کشاورزی و پتروشیمی داشته باشند.
 
وی یادآور شد: لرستان آب و هوای معتدلی دارد و محصولات کشاورزی خوبی در آن تولید می‌شود و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های دوجانبه بین لرستان و اسپانیا باشد.
 
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد از گردشگری به عنوان یکی دیگر از زمینه‌های همکاری این استان با کشور اسپانیا نام برد و افزود: مردم اسپانیا اهل تفریح و خوش‌گذرانی هستند و لرستان نیز دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است که می‌تواند برای اسپانیایی‌ها جذاب باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی یکی دیگر از زمینه‌های همکاری لرستان و اسپانیا را همکاری دانشگاهی و فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه‌های لرستان سابقه‌ی بسیار خوبی دارند و برخی از رشته‌ها در کشور برتر می‌باشد.
 
وی با بیان اینکه آداب، رسوم و فرهنگ خاص لرستان برای مردم دنیا دلنشین است، خطاب به سفیر اسپانیا گفت: امیدوارم در این مدت کوتاهی که در لرستان حضور دارید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان آگاهی یابید. آنچه ما توصیف کردیم به زبان بود و دیدن آن جذابیت بیشتری دارد.
 
امام‌جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به ذهنیت خوب ایرانی‌ها از مردم اسپانیا اشاره کرد و بیان داشت: ایرانی‌ها علاقمند هستند که روابط دو جانبه بین ایران و اسپانیا برقرار شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی ادامه داد: آنچه مهم است روابط ملت‌ها با یکدیگر است؛ چرا که این نوع روابط تعیین کننده مسیر است و مسائل اقتصادی، سیاسی و... متأثر روابط ملت‌ها است.
 
وی به نصب مجسمه‌ی ابوعلی‌سینا در یکی از مراکز علمی اسپانیا اشاره و اضافه کرد: ایرانی‌ها با شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدند. قطعاً روابط ملت‌ها پایدار خواهد بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه‌ی سخنان خود گفت: مردم ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حفظ استقلال خود توانستند سرنوشت خودشان را به دست گیرند و در طول این ۳۷ سال قدرت‌های برتر مادی نتوانستند اراده مردم ایران را سست کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه این اراده مردم موجب شد که امروز قدرت‌های بزرگ دنیا پای میز مذاکره با ایران آیند، گفت: این مهم نشان‌دهنده‌ی این است که قدرت ملت‌ها تعیین‌کننده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی خطاب به سفیر اسپانیا گفت: سفر شما به لرستان را سفر ملت‌ها می‌نامیم. باید از لحظه‌ لحظه‌ی این سفر استفاده کرد. امیدواریم این سفر موجب استحکام روابط لرستان و کشور اسپانیا در زمینه‌های مختلف باشد.

نظر شما