محقق شدن ۲۵ درصدی اهداف طرح الگوی کشت در هرمزگان

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۷:۲۰:۴۵
کد خبر: ۳۰۴۷۸۹
محقق شدن ۲۵ درصدی اهداف طرح الگوی کشت در هرمزگان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به سطح زیرکشت استان و محدود شدن محصولات با نیاز آبی بالا از جمله ذرت و هندوانه شاهد محقق شدن 25 درصدی اجرای طرح الگوی کشت در استان هستیم.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر سید سعید مدرس بیان داشت: ذرت یکی از محصولاتی است که با نیاز آبی سالیانه 8 هزار متر مکعب در منطقه حاجی آباد کشت آن 25 تا 30 درصد کاهش داشته و بیش از 4 هزار و 100 کیلوگرم کنجد در استان کشت شده است که این امر نشان از همکاری خوب کشاورزان برای رسیدن به اهداف طرح الگوی کشت است.

مدرس اظهارداشت: مدیریت مصرف آب، توسعه تنوع کشت، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در بخش کشاورزی از مهمترین اهداف طرح الگوی کشت می باشد .

وی با اشاره به بحران آب در دشتهای استان از جمله دشت میناب، رودان، حاجی آباد، کهورستان و حمیران تاکید کرد: برای تقویت سفره های زیرزمینی دشتهای استان باید طرح های آبخوان داری از سرگرفته شود.

وی عنوان کرد: طرح آبخوان داری در سالهای گذشته با ایجاد سدها و بندها در دشت ها باعث تقویت منابع آبی استان شد اما متاسفانه چند سالی است که این طرح رها شده است.

مدرس در بخشی از سخنان خود گفت : آب سد استقلال میناب و شمیل برای تامین آب شرب استفاده می شود و هم اکنون ذخایر آبی  این سد ها رو به اتمام است و  امیدی نیست در بخش کشاورزی استفاده شود.

وی  گفت: کشاورزان با پیروی از طرح الگوی کشت  و استفاده از محصولات کم آب بر، آب مورد نیاز خود را مدیریت کنند تا در آینده دچار خسارت وزیان نشوند.

مدرس در پایان افزود: امیدواریم با مدیریت بحران آب و ریزش نزولات جوی درآینده شاهد رونق بخش کشاورزی باشیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز