مدیرعامل آبفای هرمزگان:

کاهش سطح منابع آبی، دلیل قطعی های اخیر در شهر بندرعباس فعلا برنامه جیره بندی آب نداریم

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۷:۳۸:۴۲
کد خبر: ۳۰۴۷۹۶
کاهش سطح منابع آبی، دلیل قطعی های اخیر در شهر بندرعباس
فعلا برنامه جیره بندی آب نداریم
مدیرعامل آبفای هرمزگان در مصاحبه با خبرنگار واحد خبر مرکز خلیج فارس، ضمن عذرخواهی از شهروندان بندرعباسی به دلیل قطعی آب در چند روز اخیر ،علل این قطعی ها را عدم بارندگی در حوضه آبریز سد استقلال و کاهش سطح منابع آبی این شهر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 500 لیتر بر ثانیه از ظرفیت آب این سد را از دست داده ایم و ناگزیر به استفاده از حجم مرده آب هستیم.

به خبر گزاری برنا در هرمزگان، حسین خادمی افزود: طی چند روز اخیرظرفیت منابع منابع آبی این شهر به کمتر از 1800 لیتر بر ثانیه رسیده بود که با پیگیری های این شرکت و به منظور کاهش تنش آبی ایجاد شده، چهار حلقه چاه جدید با ظرفیت 200 لیتر بر ثانیه، وارد مدار شده و ظرفیت منابع موجود به 1950 لیتر بر ثانیه رسیده است. البته این درحالیست که میزان آب مورد نیاز شهر بندرعباس 2هزارو 600 لیتر بر ثانیه است.

وی با اعلام اینکه؛ در حال حاضر برنامه ای برای جیره بندی آب شهر بندرعباس نداریم، افزود: ایجاد ظرفیت های جدید، قطع انشعابات فضای سبز شهری و قطع مشترکین پرمصرف از دیگر اقدامات در دست انجام این شرکت در راستای کاهش تنش آبی موجود است.

وی با اعلام اینکه؛ بیشترین زمان قطعی آب را در مناطق مرتفع شهر شامل؛ کوی پلیس، ششصد دستگاه ، تپه الله اکبر و ... داشته ایم ،گفت: دلایل عدم اطلاع رسانی زمان قطعی آب از سوی این شرکت، عدم اطلاع ما از زمان قطعی منابع تولید آب بوده است که از این بابت از شهروندان عزیز عذرخواهی می کنیم.

خادمی با بیان اینکه هرمزگان در سال 93 با متوسط بارندگی 87 میلی متر ، بحرانی ترین سال آبی را طی 15 سال گذشته تجربه کرده است، گفت: از دست رفتن منابع آبی شامل خشک و شور شدن 125 حلقه چاه ار مجموع 168 حلقه چاه و کاهش ذخیره سد استقلال را از پیامدهای عدم بارندگی در این استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون 6 شهر بندرعباس، بندرخمیر ، جناح، سیریک، رویدر، تخت و قلعه قاضی با تنش آبی مواجه اند و هشت شهر نیز در آستانه تنش آبی قرار دارند که در این رابطه طرح های مقابله با کم آبی را در دست اقدام داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز