معاون عمرانی ‌استاندار همدان:

از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به‌طور کامل حمایت می‌کنیم

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۷:۳۸:۵۹
کد خبر: ۳۰۴۷۹۷
از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به‌طور کامل حمایت می‌کنیم
محمودرضا عراقی با اعلام اینکه از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به‌طور کامل حمایت می‌کنیم ولی از هرگونه رانت جلوگیری می‌شود، اظهار داشت: هر سرمایه‌گذاری و فعالیت پایدار در بخش گردشگری باید توجیه اقتصادی داشته و برگشت سرمایه‎ آنها قطعی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون عمرانی ‌استاندار همدان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری کار بسیار حساسی است که ریزبینی و باریک‌بینی از خصوصیات خبرنگاران است.

وی افزود: نظارت مستمر مطبوعات بر برنامه‌های سازمان و دولت می‌تواند در راستای حرکت براساس برنامه‎ها تاثیرگذار بوده و از انحراف آنها جلوگیری کند اما این امر می‎طلبد تا خبرنگاران در حوزه خود حرفه‎ای‌گری داشته و آگاهی خود را نسبت به این حوزه افزایش دهند.

عراقی با اعلام اینکه در حوزه گردشگری به دنبال شعار نبوده و پس از انجام اقدامات، اطلاع‎رسانی لازم صورت گرفته است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال شعار نبوده و با عمل به تعهدات به دنبال جلب اعتماد مردم است که البته شاهد تحقق وعده‎های دولت یکی پس از دیگری هستیم.

وی با بیان اینکه از شرکت سیاحتی علیصدر تا جایی که امکان داشت حمایت کردیم، تاکید کرد: در زمینه گردشگری برنامه ثابت و اصولی داریم که به عنوان سیاست باید آنها را رعایت کرد اما باید به این نکته توجه داشت که گردشگری همدان در سال‌های گذشته به جایگاه واقعی خود نرسیده و تاکنون نیز این وضعیت ادامه دارد.

عراقی با اشاره به اینکه تغییر دیدگاه‌ها و ایده‌ها نسبت به گردشگری همدان در ذهن مردم باید عملی شود، تصریح کرد: باید قبول کنیم گردشگری صنعت پردرآمدی است که می‌تواند سبب بهبود زندگی مردم شده و اقتصاد استان همدان را شکوفا کند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی باید در زمینه گردشگری همدان وارد کار شود چراکه دولت باید مشکلات پیش پای سرمایه‌گذاری را در بخش گردشگری حل کند چراکه نیاز به تحول در بخش گردشگری همدان نیاز اساسی بوده که بخشی از آن شروع شده است.

معاون عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید بحث محیط‌ زیست را در زمینه گردشگری مدنظر داشته و توام با هم حرکت کنیم، عنوان کرد: نباید محیط زیست را فدای توسعه گردشگری کرد، دیگر زمان آن نیست که هیجانی عمل کرده و در تصمیمات بدون در نظر گرفتن برنامه‎های بالادستی عمل کنیم.

وی با اعلام اینکه از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به‌طور کامل حمایت می‌کنیم ولی از هرگونه رانت جلوگیری می‌شود، اظهار داشت: هر سرمایه‌گذاری و فعالیت پایدار در بخش گردشگری باید توجیه اقتصادی داشته و برگشت سرمایه‎ آنها قطعی باشد.

عراقی با اعلام اینکه از حمایت‌های بی‎مورد‌ در حوزه گردشگری جلوگیری می‎شود، گفت: استان همدان به دنبال این است تا از طرح‎های دارای توجیه اقتصادی حمایت بیشتری داشته باشد.

‌معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه باید برای برانگیختن انگیزه سرمایه‎گذاران از اعتبارات دولتی استفاده شود، تصریح کرد: اعتبارات دولتی نمی‌تواند در زمینه سرمایه‌گذاری گردشگری وارد شود چراکه اعتبار لازم در این زمینه را ندارد.

وی با بیان اینکه فراهم کردن بستر سرمایه‎گذاری در استان همدان نیازمند زمان و ایجاد ادبیات مشترک است، افزود: سعی شده منطقه علیصدر با توجه به در اختیار داشتن زمین‎های اطراف غار به قطب گردشگری تبدیل شود.

عراقی با اعلام اینکه غار علیصدر شاه بیت گردشگری همدان بوده و یکی از آثار منحصر به فرد همدان محسوب می‏‌شود، اظهار داشت: دروازه گردشگری همدان از غار علیصدر آغاز می‌شود و سعی شده برای این منطقه در حد بین‌المللی طرح در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: با چندین شرکت بزرگ مذاکره شده تا برای توسعه گردشگری این منطقه براساس طرح جامع گردشگری پروژه ارائه دهند ولی به سبب اینکه هنوز در زمینه عرضه و تقاضای گردشگر این منطقه وضعیت مطلوبی از نظر سرمایه‏‌گذاران ندارد منتظر اتمام بررسی آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت سیاحتی علیصدر همدان نزدیک به 200 هکتار زمین در اطراف غار علیصدر در اختیار دارد، گفت: برای اینکه زمان را از دست ندهیم تصمیم بر این شده تا زمین‎ها به صورت پازل‎بندی در اختیار سرمایه‎گذاران قرار گیرد که البته باید براساس طرح جامع گردشگری غار علیصدر طرح‎ها اجرایی شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه وحدت نظارت بر اجرای طرح‌های گردشگری غار علیصدر وجود دارد، گفت: تمامی طرح‎‌های گردشگری برای اجرا در غار علیصدر با نظارت دفتر فنی استانداری و شرکت سیاحتی علیصدر صورت می‏‌گیرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با یکی از سرمایه‏‌گذاران بخش خصوصی در زمینه گردشگری در حال انجام است که امیدواریم تا دو ماه آینده به نتیجه رسیده و 8 هکتار از اراضی در اختیار غار علیصدر به آن سرمایه‎گذار واگذار می‎شود.

‌عراقی با اعلام اینکه آغاز پروژه‌های مهم سبب کاهش اعتبارات عمرانی استان همدان می‎شود، عنوان کرد: وقتی پروژه‌های زیادی آغاز شده باید سال‌های زیادی برای اتمام آن‌ها منتظر باشیم که البته ‌تحریم‎ها نیز بر این امر تاثیرگذار بود.

معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینکه چند سالی‌ست ‌در استان همدان پروژه عمرانی جدید آغاز نشده است، بیان کرد: ‌اعتبارات برای اجرای پروژه‎های عمرانی در حال حاضر کافی نبوده و باید به دنبال اولویت‏ بندی پروژه‎های عمرانی همدان باشیم.

وی با اعلام اینکه استانداری همدان از بخش‎های مختلف در استان همدان حمایت می‎کند، تصریح کرد: واقعیت این است اداره‌کل میراث فرهنگی همدان در اوایل سال ظرفیت کار را نداشته و آماده شرایط جدید گردشگری استان همدان نبود.

عراقی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی همدان سازمان افسرده‌ای بوده و کارمندان آن متخصص نبودند، اظهار داشت: در حال حاضر آموزش نیروها آغاز شده و پس از فشارهای زیاد این سازمان ضعیف به سمت و سوی بهبود حرکت می‏‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز