کوروش صبوریان مطرح کرد:

ورزش عامل اصلی شور و نشاط در جامعه است

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۱۸:۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۰۵۰۷۳
ورزش عامل اصلی شور و نشاط در جامعه است
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در افتتاحیه اولین دوره المپیاد ورزشی حراست‌های کل استان، گفت: ورزش عاملی برای گسترش شور و نشاط در جامعه است و می‌تواند بستر دوستی میان ملت‌ها را فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، کوروش صبوریان صبح امروز در افتتاحیه اولین دوره المپیاد ورزشی حراست‌های کل استان ضمن تبریک روز منش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ ای، اظهار کرد: ورزش می‌تواند در زندگی تمامی افراد جامعه نقش تاثیرگذاری داشته باشد که مهمترین تاثیر آن در سلامت جسمی افراد است.
صبوریان عنوان کرد: از جمله تاثیرات جسمی ورزش افزایش کارایی قسمت‌های مختلف بدن، سلامتی و طول عمر، جلوگیری از بیماری‌های تنفسی، قلبی، عصبی و بسیاری از بیماری‌های دیگر است، همچنین ورزش در بعد سلامت روانی بسیار برای افراد جامعه موثر است زیرا ورزش سسب کاهش استرس و افزایش نشاط و انگیزه در جامعه می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ورزش را عاملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضل‌های فرهنگی دانست و گفت: فرامین دینی و معصومین ما بر ورزش و فواید آن تاکید کرده‌اند و جامعه‌ای که ورزش را در اولویت امور خود قرار دهد قطعا شادابی و نشاط را در دیگر حوزه‌ها خواهد داشت.
وی افزود: بهبود و ارتقاء نظام ارزش‌گذاری در نهادهای ورزشی، ترویج اصول اخلاقی در ورزش در چارچوب گفتمان نظام اسلامی ، توسعه نظام جامع اخلاق حرفه‌ای ورزش، توجه به رفع موانع قانونی و ساختاری استقرار اخلاق بر اساس اصول عدالت و انصاف، ترویج فرهنگ و منش پهلوانی از طریق ظرفیت‌های بالقوه ورزش کشور در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی، بهبود نگرش و آگاهی‌های اخلاقی کلیه بخش‌های ذی نفوذ در ورزش کشور، تلاش در راستای مبارزه با فسادها و ناهنجاری‌های اخلاقی سازمان یافته در ورزش از اهداف وزارت ورزش و جوانان و توسط اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به صورت جدی پیگیری می‌شود.
صبوریان عنوان کرد: شورای عالی ورزش در استان‌های کشور که ریاست آن به عهده استاندار هر استان است راه اندازی شده و این امر سبب خواهد شد تا بتوانیم با توسعه ورزش همگانی در جامعه ورزش را به نوعی فرهنگ و عادت برای افراد جامعه از کودکی تبدیل کنیم و در صورت تحقق این امر ما در آینده جامعه‌ای پوبا و با نشاط خواهیم داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند. زیرا جامعه ورزشکار، جامعه ای پر تلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است.
صبوریان در خصوص این المپیاد ورزش گفت: هدف از برگزاری این مسابقات رقابت نیس بلکه فقط ایجاد شادابی و نشاط بیشتر در بین افراد پرتلاش حراست دستگاه‌های اجرایی استان است که با چشمان بینای خود از امنیت و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محافظت می‌کنند.
وی بیان کرد: کارمندان دستگاه‌های اجرایی باید به ورزش و سلامت خود اهمیت دهند زیرا در طول روز در یک مکان ثابت هستند و این در بازه زمانی چند سال بر سلامت آنها تاثیر خواهد گذاشت اما تحقیقات علمی نشان داده که با انجام روزانه چند حرکت ورزشی و تمرینات مشخص می‌توانند به سلامت خود کمک کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز