استاندار هرمزگان از پروژه آبشیرین کن سیریک بازدید کرد

بهره برداری از آبشیرین کن سیریک تا پایان مهر ماه امسال

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۰۷:۳۱:۳۲
کد خبر: ۳۰۵۱۲۷
بهره برداری از آبشیرین کن سیریک تا پایان مهر ماه امسال
استاندار هرمزگان در جمع برخی مدیران استانی از پروژه آبشیرین کن سه هزار مترمکعبی شهرستان سیریک بازدید کرد.

به گزارش خبر گزاری برنا درهرمزگان، حسین خادمی در این بازدید با اشاره به مشکل کمبود آب در شهرستان سیریک، احداث هرچه سریع ترپروژه آبشیرین کن این شهرستان را بسیار ضروری دانست و گفت: این آبشیرین کن با ظرفیت سه هزار و 750 متر مکعب در شبانه روز تا پایان مهر ماه امسال وارد مدار می شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: اجرای این پروژه با اعتبار 90 میلیارد ریال از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع شده و تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین روش شیرین سازی آن RO بوده و در مدت 12 ماه به اتمام می رسد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جیره بندی در این شهرستان، افزود: در حال حاضر آب شرب  شهروندان سیریکی از طریق خط انتقال آب راونگ – جاسک و به میزان 950 مترمکعب  در روز تامین می شود. این درحالیست که آب مورد نیاز این شهرستان 3 هزار متر مکعب در روز می باشد.

خادمی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه شامل؛ ساخت سوله نصب آب شیرین کن، اجرای مخزن ته نشینی آب، ساخت فوندانسیون و محل دستگاهها و فیلترهای آبشیرین کن، خرید 6 کیلومتر لوله جهت آبگیری و دفع پساب آبشیرین کن و ... انجام شده است.

وی همچنین در پایان؛ علل کندی اجرای این پروژه را مشکلاتی نظیر؛ شرایط نامساعد آبگیری با توجه به شیب کم ساحل، مشکلات زیرساختی در زمینه برق شهری، عدم تامین مالی و زمانبر بودن خرید های خارجی و مشکلات گمرکی جهت ورود تاسیسات خریداری شده به داخل کشور عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز