آغاز به کار دوازدهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال هرمزگان در بستک

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۰۷:۵۷:۵۳
کد خبر: ۳۰۵۱۳۸
آغاز به کار دوازدهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال هرمزگان در بستک
دوازدهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال هرمزگان در شهر بستک با حضور مقامات اداره کل ثبت احوال استان، مسئولان و معتمدان شهرستانی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزیاری برنا در هرمزگان، مهدی عسکری‌زاده در مراسم آغاز به کار این دفتر، که با حضور مسئولان فرمانداری، امام جمعه اهل سنت و جمعی از دیگر مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: بی‌گمان شهرستان بستک از مناطق مهم در عرصه تاریخی و فرهنگی جنوب کشور و هرمزگان به شمار می‌رود و از این حیث از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تاکنون از این منطقه، ادبا، فضلا و شخصیت‌های برجسته‌ای برخاسته و معرفی شده‌اند، یادآور شد: بیشتر اسناد موجود در گنجینه اسناد هویتی مشاهیر هرمزگان که توسط ثبت احوال استان جمع‌آوری و در قالب نمایشگاهی دائمی در بندرعباس دایر می‌باشد، متعلق به شخصیت‌های مطرح منطقه بستک در حوزه‌های ادبی، تاریخی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به رویه راه‌اندازی دفاتر پیشخوان ثبت احوال در این استان، اضافه کرد: در واقع راه‌اندازی این دفاتر در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون‌ اساسی که به خصوصی‌سازی تاکید دارد، صورت می‌گیرد.

عسکری‌زاده یادآور شد: هر چند که ثبت احوال دستگاهی حاکمیتی و خدمات محوله به این سازمان از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است، اما سرانجام مسئولان ارشد این سازمان با احصا تعدادی از این خدمات که در حال حاضر تعداد آنها به شش مورد می‌رسد، نسبت به واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان در قالبی تعریف شده و با نظارت و بازرسی شدید، موافقت کردند.

وی گفت: در همین راستا تاکنون در هرمزگان به 12 دفتر پیشخوان از طرف اداره کل ثبت احوال هرمزگان، مجوز ارائه خدمات این سازمان واگذار شده است.

عسکری‌زاده با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های هرمزگان، علاوه بر دفاتر پیشخوان، ادارات ثبت احوال و ادارات پست نیز نسبت به ارائه خدمات مرتبط به دریافت تقاضای کارت هوشمند ملی اقدام می‌کنند، خاطر نشان کرد: این رویه و ایجاد این حجم از زیرساخت‌ها سبب شده که هرمزگان همانطور که از ابتدا در امور مرتبط با طرح کارت هوشمند ملی پیشرو و حائز رتبه برتر بود، در حال حاضر نیز از جمله استانهایی است که انجام خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستانی همانند بستک، که چندین دفتر و مرکز نسبت به ارائه خدمات دریافت تقاضای صدور کارت هوشمند اقدام می‌کنند، آمادگی این وجود دارد که فراخوان عمومی کارت هوشمند ملی صورت پذیرد.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان در ادامه این مراسم و در بخش اهداء مجوز به مدیر و مدیرفنی دفتر پیشخوان ثبت احوال در شهر بستک، تاکید کرد: کارکنان و پرسنل ثبت احوال به عنوان پاسداران مرزهای هویتی انجام وظیفه می‌کنند و از همین‌رو از کارکنان دفاتر پیشخوان نیز انتظار می‌رود که در امر صیانت و پاسداری از اسناد هویتی ایرانیان نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا راه‌های سو استفاده از این اسناد به وسیله فرصت‌طلبان گرفته شود.

یادآور می‌شود، دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال شماره 1091-37-72 واقع در مرکز شهر بستک، موفق به دریافت مجوز ارائه خدمات ثبت احوال شده است.

این دفتر با زیربنایی حدود 90 مترمربع توانسته است با دریافت این مجوز برای هفت نفر ایجاد شغل نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز