مدیرکل تعاون کار هرمزگان:

فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای پایه ورود به بازار کار است

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۰۸:۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۰۵۱۴۶
فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای پایه ورود به بازار کار است
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای از پایه های مهم و اساسی برای ورود افراد به بازار کار و دستیابی به شغل پایدار است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، مهندس سلیمی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان به مناسبت گرامیداشت هفته مهارت و کارآفرینی با بیان اینکه 50 درصد آموزش دیدگان مهارتهای فنی و حرفه ای جذب بازار کار در استان شدند، افزود: با گسترده شدن مهارتها و ضروت آموزش این مهارتها به نیروهای بومی منطقه، نیاز بازار کار استان به نیروهای غیربومی کاهش می یابد.

وی با تاکید بر آموزش های لازم متناسب با بازار کار استان بویژه در غرب استان از جمله شهرستانهای جاسک و پارسیان، بیان داشت: باید مهارت های لازم در خصوص صنایعی که در حال ایجاد شدن است به افراد بومی منطقه آموزش داده شود تا صنایع در حال احداث در این مناطق بتوانند از نیروهای بومی همان مناطق جذب نیرو داشته باشند.

مهندس سلیمی بر ضرورت رشته های مورد نیاز بازار کار استان در مراکز آموزش عالی تاکید کرد.

وی، ضمن تاکید بر تعاملات دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی تاکید و اظهارداشت: این تعاملات سبب دلگرمی و تلاش در راستای اهداف وزارتخانه متبوع می شود.

وی در ادامه در آیین تجلیل از برترین های عرصه مهارت آموزی استان، ضمن تبریک هفته مهارت به مربیان، مدیران و کارکنان مجموعه آموزش فنی و حرفه ای گفت: عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در سالهای اخیر قابل تجلیل است چرا کسب مقام های کشوری در مسابقات مهارت توسط نوجوانان و جوانان استان گویای این امر است و همچنین ایجاد کارگاهها و حرفه های مورد نیاز استان و نیز الکترونیکی شدن ثبت نام و آزمونها و... از موفقیت های اداره کل و سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان، آموزش را از رسالت های مهم اداره کل آموزش فنی وحرفه ای ذکر کرد و گفت: یکی از مولفه های اصلی در ایجاد شغل، کسب مهارتهای فنی و حرفه ای است که در اشتغال استان هم تاثیر گذار بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان نیز گفت: طبق رهگیری اشتغال مهارت آموختگان که بر اساس خوداظهاری آنان انجام می شود، 57 درصد از افراد آموزش دیده جویای کار در یکسال گذشته مشغول بکار شده اند.

اردشیری افزود: نظام مهارتی باید تقویت شود و فرهنگ مهارت آموزی نیز در جامعه نهادینه شود.

وی بیان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و همکاران خالصانه و با همدلی در خدمت اشتغال استان گام بر می دارند و تلاش ما بر اینست تا آموزشها مطابق با نیاز بازار کار و صنایع استان برنامه ریزی و ارائه شود.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان داشت : به پاسداشت هفته مهارت، 13 نفر کارآموز، مربی و مدیر و رییس مرکز نمونه در بخش دولتی و خصوصی و مسابقات مهارت سطح کشوری و استانی تجلیل و همچنین 15 نفر از مربیان بخش دولتی که در سال گذشته عملکرد خوب داشته اند نیز تقدیر شدند.

نظر شما