در حاشیه‌ هفتمین کنگره‌ بین‌المللی قلب و عروق رضوی برگزار می‌شود؛

شانزدهمین جلسه انجمن الکتروفیزیو لوژی قلب ایران در بیمارستان رضوی

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۱۸:۵۸:۳۶
کد خبر: ۳۰۵۴۸۵
شانزدهمین جلسه انجمن الکتروفیزیو لوژی قلب ایران در بیمارستان رضوی
شانزدهمین جلسه‌ی انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران در بیمارستان رضوی و در حاشیه‌ی هفتمین کنگره‌ی بین‌المللی قلب و عروق بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، متخصص قلب و عروق بیمارستان رضوی ضمن بیان این مطلب گفت: جلسه‌ علمی انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران هر دوماه یک بار در تهران برگزار می‌شود که در آن الکتروفیزیولوژیست‌های سراسر کشور به تبادل تجربیات خود در مورد درمان اریتمی‌ها پرداخته و با تازه‌های این زیر شاخه‌ی کاردیولوژی آشنا می‌شوند.
به گفته‌ «دکتر علی‌رضا حیدری بکاولی» این جلسه برای اولین بار است که در حاشیه‌ هفتمین دوره از کنگره‌ بین‌المللی قلب رضوی و در خارج از تهران برگزار می‌شود و موضوع‌های مطرح شده در آن به صورت عمومی برای متخصصان کاردیولوژیست نیز مفید است.
دکتر حیدری با اشاره به اینکه یکی از موضوع‌هایی که در این نشست عنوان می‌شود، تبیین روش درمانی «ابلیشن ضربان‌های تند بطنی ناشی از تنگی رگ‌های قلب» است، افزود: با توجه به پیشرفت درمان بیماری‌های عروق کرونر همواره بر تعداد بیماران نجات یافته از سکته‌های قلبی و بیماران نارسایی قلبی افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: آی سی دی یا دفیبریلاتورهای کاشتنی با جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آریتمی‌های خطرناک، نقشی مهمی در درمان این بیماران پیدا کرده‌اند ولی در مواردی که ضربان‌های تند بطنی تکرار زیادی دارند، شوک‌های ناشی از آی‌سی‌دی باعث کاهش کیفیت زندگی می‌شوند که در این موارد روش درمانی ابلیشن می‌تواند به‌عنوان درمانی مکمل، تقش بسیار مهمی را ایفا کنند. بر همین اساس، در این جلسه در مورد این درمان و تکنیک‌ها و اهمیت این روش درمانی و تازه‌های آن بحث می‌شود
طوفان‌های الکتریکی و مواجهه با آن‌ها
دانشیار تخصصی قلب و عروق بیمارستان قائم اظهار کرد: مبحث مهم دیگری که امروزه یکی از موضوع‌های مهم کاردیولوژی است، نحوه‌ی مواجهه با آریتمی‌های سرکش بطنی یا طوفان‌های الکتریکی است که علاوه‌بر متخصصان قلب، برای متخصصان آریتمی نیز حائز اهمیت است.
این فوق تخصص الکتروفیزیولوژی قلب موضوع طوفانهای الکتریکی را به لحاظ پیش‌آگهی بودن، مرگ و میر و همین‌طور از لحاظ کاهش کیفیت زندگی در بیماران دارای آی‌سی‌دی مورد توجه دانست.
دکتر حیدری اضافه کرد: امروزه تقریبا هر نوع آریتمی از جمله فیبریلاسیون‌های بطنی بدون علت نیز قابل درمان به روش ابلیشن است و این امر نیز موضوع یکی از عناوین درمان آریتمی‌های قلب در دنیا بوده که توسط یکی از متخصصان با تجربه از کشور آلمان در این نشست ارائه می‌شود.
دو روش تشخیصی و کاربردشان
این متخصص قلب و عروق بیان کرد: کاشت وسایل قلب برای درمان آریتمی‌ها نظیر پیس میکر، آی‌سی‌دی و سی‌آر‌تی سیر فزاینده ای یافته و در حال حاضر، تقریبا پزشکی نیست که با بیمار دارای یکی از این وسایل روبه‌رو نشده باشد.
وی در همین خصوص افزود: یکی از ابزارهای مهم برای اطلاع از عملکرد این دستگاه‌ها الکتروکاردیوگرافی و رادیوگرافی قفسه‌ی صدری است که در این جلسه درباره‌ی کاربردهای این دو روش تشخیصی در عملکرد دستگاه‌ها برای متخصصان آریتمی و به‌ویژه متخصصان قلب تبادل تجربه شده و در انتهای نشست، با معرفی موارد جالب در حوزه‌ی تشخیص و درمان آریتمی توسط متخصصان تجربیات به اشتراک گذاشته می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز