فرماندار همدان:

مشکلات حاشیه شهر همدان به کانون‌ بحران‌های اجتماعی تبدیل می‌شود

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۰۸:۲۰:۴۰
کد خبر: ۳۰۵۵۳۵
مشکلات حاشیه شهر همدان به کانون‌ بحران‌های اجتماعی تبدیل می‌شود
علی تعالی درباره وضعیت حاشیه شهر همدان اظهار داشت: مطمئن باشید اگر مشکل حاشیه شهر همدان برطرف نشود این مناطق به کانون‌ بحران‌های اجتماعی تبدیل می‌شود که جلوگیری از بحران، بسیار دشوار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرماندار همدان در صحن علنی شورای شهر همدان درباره وضعیت حاشیه شهر همدان اظهار داشت: مطمئن باشید اگر مشکل حاشیه شهر همدان برطرف نشود این مناطق به کانون‌ بحران‌های اجتماعی تبدیل می‌شود که جلوگیری از بحران، بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه باید در طرح جامع و تفصیلی شهر تجدیدنظر داشته باشیم، افزود: تمام منطقه کمبرند سبز همدان به صورت غیرمجاز ساخته شده و حال تمامی این ساخت و سازهای غیرمجاز از دولت طلب خدمات دارند.

تعالی با اشاره به قرار گرفتن چند روستا در حاشیه شهر همدان بیان کرد: روستاهای قرار گرفته در حاشیه شهر همدان که ساخت و ساز غیرمجاز در آنها به شدت صورت گرفته باید به شهر الحاق شوند تا بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین محدوه حقیقی برای آنها نداریم، عنوان کرد: الحاق این نقاط روستایی به شهر همدان یکی از موارد الزامی است چراکه دهیاری‎ها توان مدیریت و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز را ندارند.

فرماندار همدان با بیان اینکه سرخوشی موقت شادابی نیست و متاسفانه ساعت آرامش برای شهر همدان تعریف نشده است، گفت: وضعیت نظم عمومی در سطح شهر همدان تحت عنوان شادابی به هم خورده و افراط و تفریط در برخی زمینه‎ها مشکل‎ساز شده است.

وی عنوان کرد: فرمانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی و شوراها به عنوان نهاد عمومی و منتحب مردم باید تعامل نزدیک و همکاری موثری در زمینه مدیریت شهر داشته باشند، حضور و تعامل بین این دو نهاد باید پررنگ شود چراکه نیاز داریم از ظرفیت شورای شهر و توانایی اعضا در اداره شهرستان کمک بگیریم.

تعالی با اشاره به اینکه شورای شهر همدان قوی و سالم بوده و می‎تواند در زمینه مدیریت امنیتی، فرهنگی و اجتماعی شهر موثر باشد، تاکید کرد: روش کار فرمانداری همدان براساس اعتدال و مبتنی بر عقلانیت است که سعی شده در این مدت نیز از این روش استفاده شود.

وی نظم و امنیت عمومی را یکی از مسائل مورد اهمیت در شهر همدان دانست و گفت: اگر در جامعه‌ای نظم عمومی و مقررات استمرار نداشته باشد متولیان امنیت به شدت دچار آسیب می‌شوند چراکه وقتی مقوله نظم در جامعه‌ای به صورت مستمر مورد تهدید قرار گرفته و مقررات و قوانین نیز مورد تخلف قرار می‌گیرد به تدریج امنیت نیز مورد تهدید واقع می‎شود.

فرماندار همدان با اعلام اینکه نظم و امنیت یک حلقه وابسته به همدیگر هستند که اگر یکی از آنها مفقود شود تهدید جامعه را فرا می‌گیرد، تصریح کرد: اگر در زمینه نظم عمومی جامعه شهرداری و شورای شهر همکاری لازم را نداشته باشند به شدت دچار آسیب می‏شویم که البته این دو نهاد در تدوین و اجرای مقررات خوب عمل کرده و تعامل خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری عوامل مخل نظم و امنیت عمومی بدون همکاری و هماهنگی شورای شهر و شهرداری امکان‌پذیر نیست، تاکید کرد: هماهنگی بین مدیریت شهری و فرمانداری می‌تواند شهر خوب، سالم و همراه با شادابی را برای مردم ایجاد کند.

تعالی همکاری شورا و شهرداری در عملی کردن اهداف بسیار موثر است، تصریح کرد: تاکنون شورای شهر در زمینه مصوبات خوب عمل کرده و فرمانداری همدان در زمینه تطبیق مصوبات شورای شهر با قانون مشکلات کمی داشته است.

وی بیان کرد: براساس گزارش کمیته انطباق شهرستان همدان، شورای شهر همدان سال گذشته 101 جلسه با هزار و 70 مصوبه داشته که از این تعداد 21 مصوبه در کمیته انطباق مورد تجدیدنظر قرار گرفته است.

فرماندار همدان با بیان اینکه براساس توصیه وزارت کشو، حرکت بر مدار قانون باید سرلوحه شورای شهر قرار گیرد، عنوان کرد: یکی از آسیب‌ها در مدیریت شهری، درگیری، کشمکش‌های سیاسی و جانب‌گیری‌های سیاسی است که به شدت مخرب است ولی در سطح شهرستان همدان این مشکل وجود ندارد.

تعالی بر ارتباط قوی بیشتر شورای شهر همدان با سطوح مختلف مدیریتی در شهرستان تاکید کرد و گفت: همه مدیران شهر به دنبال توسعه همدان بوده و اگر در این زمینه به صورت هماهنگ عمل نشود به اهداف مدنظر در این زمینه دست پیدا نمی‎کنیم.

وی با بیان اینکه باید در تعامل و هماهنگی با هم حرکت کنیم، تاکید کرد: در بسیاری از جلسات براساس قانون به حضور نماینده شوراها نیاز است اما یکی از مشکلات ما این است که حضور اعضا در جلسات فرمانداری کمرنگ است.

تعالی با اشاره به اینکه بدون تعامل شهرداری و شورای شهر امور شهر پیشرفت نمی‌کند، تصریح کرد: فرمانداری رقیب شورای شهر در اداره شهر نبوده بلکه به دنبال کمک و یاری دادن در این زمینه است.

وی درباره ورودی شهر همدان نیز گفت: هر کدام از مقامات وارد همدان می‎شوند نسبت به ورودی نامناسب شهر همدان واکنش نشان داده و اعلام می‎کنند که این ورودی‎ها در شان مردم و استان همدان نیست که انتظار می‎رود شورای شهر و شهرداری همدان در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

فرماندار همدان درباره کنارگذرهای غربی و شرقی شهرستان همدان نیز گفت: این دو کنارگذر به عنوان اولویت‌های اصلی شهرستان همدان در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت مطرح می‎شود تا بتوان اعتبارات موردنیاز را برای آنها جذب کرد.

نظر شما