استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

لزوم اعمال سیاست های کلان ابلاغی وزارت کشور به عنوان نقشه راه در حوزه اجرایی استان

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۶:۴۰:۰۵
کد خبر: ۳۰۵۸۰۵
لزوم اعمال سیاست های کلان ابلاغی وزارت کشور به عنوان نقشه راه در حوزه اجرایی استان
با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی سیاست های کلی حوزه داخلی دولت تدبیر و امید را برای فرمانداران، معاونان فرماندار و بخشداران استان شرح داد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازخراسان رضوی و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در گردهمایی فرمانداران، معاونان فرماندار و بخشداران استان ضمن تبریک پیروزی دولتمردان عرصه دیپلماسی کشور در مذاکرات هسته ای، گفت: با تحقق این مهم میزان رضایتمندی اجتماعی از عملکرد دولت تدبیر و امید به میزان قابل توجهی ارتقا یافته است.
وی با اشاره به شعار سال، افزود: با تدابیر داهیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حرکت دولت در مسیر سیاست خارجی و تحقق توافقات هسته ای زمینه همدلی و همزبانی دولت و ملت فراهم شده است.
استاندار خراسان رضوی به مرور سیاست های داخلی دولت یازدهم پرداخت و خطاب به فرمانداران استان، اظهار داشت: افزایش مشارکت مردم با هدف تحقق مردم سالاری در عرصه های مختلف همچون انتخابات باید در دستور کار قرار گیرد.
رشیدیان با اشاره به شرایط حساس سیاسی استان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری، تصریح کرد: در این بازه زمانی بیش از گذشته شرایط همزیستی مسالمت آمیز گروه های قومی و مذهبی با هدف حفظ انسجام ملی در دستورکار قرار گیرد.
وی ایجاد فضای آرامش برای تمام فعالان عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با حفظ پایبندی به اصول اخلاقی و تضمین حقوق و آزادی شهروندان مصرح در قانون اساسی و سایر قوانین کشور از جمله مشارکت فعال در انتخابات و فعالیت در قالب نهادهای مردمی را از دیگر سیاست های داخلی دولت برشمرد.
استاندار خراسان رضوی یکی از اصلی ترین وظایف فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها را فراهم کردن فضای نشاط اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: در همین راستا باید افزایش تعامل میان دولت با اقوام و گروه های قومی و مذهبی، تمهید شرایط برای مشارکت بیشتر بانوان در فعالیت های اجتماعی و توسعه امنیت اجتماعی و عمومی در چارچوب قانون دنبال شود.
رشیدیان با بیان اینکه توسعه وفاق ملی و انسجام در تمام شرایط به ویژه در برهه حساس انتخابات از دیگر سیاست های دولت است، گفت: به همین دلیل شفاف سازی فعالیت های انتخاباتی و قانونمند کردن آن و پرهیز از امنیتی شدن عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی با هدف حضور حداکثری و پرشور شهروندان در انتخابات ضروری است.
وی لزوم توجه به اعتماد مردمی به عنوان اصلی ترین سرمایه اجتماعی نظام در عرصه رقابت های انتخاباتی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مسئولان نظام نباید خود را درگیر فرقه بازی و یا حمایت شخصی از کاندیدای خاصی در ایام انتخابات کنند.
 حفظ ثبات و امنیت جامعه، برخورد با اقدامات خلاف قانون، توجه اکید به اخلاقیات و بی طرفی و اطلاع رسانی دقیق به افکار عمومی از طریق رسانه های عمومی و آگاه سازی زیرمجموعه های خود در سلسله مراتب اداری از وظایف محوله در ایام انتخابات از دیگر تاکیدات استاندار خطاب به فرمانداران در این جلسه بود.
رشیدیان شناخت تهدیدات امنیتی دروه های قبل و عملیاتی کردن راهکارهای مقابله با آن و تلاش برای جذب افراد با تجربه و خوش نام سیاسی برای فعالیت در ستادهای اجرایی برگزاری انتخابات در شهرستان ها را از دیگر وظایف فرمانداران در ایام انتخابات دانست.
گفتنی است، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ابتدای جلسه گزارشی از عزل و نصب های صورت گرفته بدنه وزارت کشور در خراسان رضوی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون را ارائه داد و این آمار را نسبت به عملکرد دولت گذشته در انتخاب افراد با صلاحیت، وزارت کشوری و دارای تحصیلات عالی دانشگاهی قابل تامل ارزیابی کرد.
68
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز