اکو کاردیو گرافی سه بعدی روشی نوین برای بررسی ساختار و قدرت انقباضی قلب

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۸:۵۷:۱۲
کد خبر: ۳۰۵۸۱۲
اکو کاردیو گرافی سه بعدی روشی نوین برای بررسی ساختار و قدرت انقباضی قلب
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اکو کاردیو گرافی سه بعدی را روشی نوین برای بررسی ساختار و قدرت انقباضی قلب عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری  برنا ازخراسان رضوی، دکتر افسون فضلی نژاد با اشاره به اینکه این روش تا چندین سال گذشته، به صورت دوبعدی انجام می‌شده و از حدود 6 سال پیش روشی نوین برای اکوی سه بعدی وارد عرصه‌های پزشکی شده است خاطر نشان کرد: اکوکاردیوگرافی در واقع یکی از روش‌های سونوگرافی کاملا بی‌خطر و غیرتهاجمی است که به بررسی ساختارهای قلبی اعم از وضعیت درچه‌های قلب و قدرت انقباضی قلب می‌پردازد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی تصریح کرد: اکوکاردیوگرافی‌ها در فرم‌های سه بعدی و حتی چهاربعدی پیشرفته‌ترین انواع اکو به شمار می‌روند که از طریق آن‌ها می‌توان با دقت بسیار فراوانی برخی اختلالات خاص را به ویژه در بیمارانی که دریچه‌ی قلب آن‌ها مصنوعی است یا کاندیدی برای انواع عمل‌ها با روش‌های تهاجمی می‌شوند، ارزیابی کرد.
دکتر فضلی‌نژاد اشاره کرد: در بسیاری از این زمینه‌ها، اگر اکوکاردیوگرافی سه بعدی به اکوی دوبعدی افزوده شود، اطلاعات دقیق‌تری را با عوارض کم‌تر و در زمان کوتاه‌تری ارائه می‌کند.
برگزاری کارگاه آموزشی «اکوکاردیوگرافی سه بعدی در تعیین عملکرد بطن‌های قلب»
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی «اکوکاردیوگرافی سه بعدی در تعیین عملکرد بطن‌های قلب» همزمان با برگزاری هفتمین کنگره‌ی بین‌المللی قلب و عروق در بیمارستان رضوی خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه با حضور پروفسور بادانو بنیان‌گذار اکوکاردیوگرافی سه بعدی و از برجسته‌ترین اکوکاردیولوژیست‌های جهان برگزار خواهد شد.
دکتر فضلی نژاد خاطر نشان کرد: در حال  حاضر از تکنولوژی اکو کاردیو گرافی  سه بعدی در سراسر کشور استفاده می‌شود و از آن‌جا که این تکنولوژی بسیار جدید به شمار می‌رود، ملاقات با متخصصان داخلی و به‌ویژه پزشکان خارج از کشورسبب تبادل اطلاعات و بهره‌مندی از تجربیات آن‌ها می‌شود.
وی افزود : در این کارگاه پرفسور بادانو مطالب و تجربیات خود را در زمینه‌ی آموزش اندازه‌گیری‌ها و تعیین حجم‌های پیشرفته‌ی بطن چپ و راست در اختیار متخصصان ایرانی قرار می‌دهند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز