فرماندار همدان:

حضور شهدای گمنام در سطح شهر برکات معنوی زیادی به همراه دارد

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۹:۳۳:۵۷
کد خبر: ۳۰۵۸۸۰
حضور شهدای گمنام در سطح شهر برکات معنوی زیادی به همراه دارد
تعالی اظهار کرد: حضور شهدای گمنام در سطح شهر همراه با برکات معنوی زیادی است و هر چه بتوانیم فضای کاربری شهر را به جلوه‌های معنی تغییر دهیم آثار آن در زندگی مردم نمود بهتری پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرماندار همدان در جلسه ستاد بزرگداشت هماهنگی مراسم استقبال از شهدای گمنام در همدان، به تصویر کشیدن احساسات مردم دارالمومنین در مراسم استقبال از پیکر شهدا را کاری دشوار دانست و اظهار کرد: حضور شهدای گمنام در سطح شهر همراه با برکات معنوی زیادی است و هر چه بتوانیم فضای کاربری شهر را به جلوه‌های معنی تغییر دهیم آثار آن در زندگی مردم نمود بهتری پیدا می‌کند.

وی برگزاری مراسم تدفین شهدا به همراه مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) را یکی دیگر از شهود معنویت در همدان برشمرد و گفت: اجرای مراسم عزاداری بنیانگذار مذهب تشیع در همدان هر ساله با استقبال پرشکوه آحاد مردم انجام می‌شود که همراه شدن این مراسم با تشیع پیکر شهدا معنویات شهر را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به تلفیق این دو مراسم افزود: مراسم عزاداری امام جعفرصادق(ع) و تشیع پیکر مطهر شهدا باید تلفیقی باشد که با مدیریت دستگاه‌ها از تآثیرگذاری این دو مراسم بر یکدیگر جلوگیری شود.

تعالی از دستگاه‌های اجرایی خواست با تدوین یک برنامه منسجم در روز شهادت هم یک مراسم حزن با شکوه برگزار کنند و هم عزت شهدا را در تدفین نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت آشوب منطقه و وضعیت بحرانی که کشورهای شیعه در آن قرارگرفته‌اند، آرامشی در ایران حاکم است که حاصل زحمات شهیدان در طول دوران طلایی دفاع مقدس بوده ضمن اینکه راه این شهدا ادامه راه امامان شیعه در سایه دین است.

وی در پایان وجود ساحل نجات از توطئه‌های دشمن را مدیون تدابیر ویژه رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: برکت حضور شهدا در شهر همدان در کنار ذکاوت رهبر فرزانه موجب شده تا امنیت و آرامش خاصی در کل کشور ایران اسلامی حاکم شود که قدر دانی از این نعمت بر همگان واجب است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز