نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین:

حریت از ملزومات اساسی در حوزه مطبوعات است

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۱۱:۰۹:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۹۰۱
حریت از ملزومات اساسی در حوزه مطبوعات است
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی بیان داشت: حریت و صداقت از ملزومات اساسی حوزه خبرنگاری است که سبب رفع بسیاری از آفات می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در آستانه روز خبرنگار در دیدار جمعی از خبرنگاران، فعالان عرصه رسانه، مسوولان خبرگزاری و مدیران مسوول نشریات ضمن گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی بیان داشت: رمز موفقیت خبرنگاران تقوا پیشه کردن است و اگر هر شخصی که در حوزه مطبوعات و اطلاع رسانی بر اساس تقوا فعالیت کند خداوند تعالی برکاتش را بر او می گشاید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: بصیرت و آگاهی در یک جامعه مبتنی بر تقوای خبرنگاران است که این امر باید سر لوحه تمام اصحاب رسانه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید دغدغه همه اصحاب رسانه ترویج و تبلیغ شعائر الهی باشد و در حال حاضر بیان واقعیات، ارتقای بصیرت جامعه، انعکاس اخبار مظلومان یمن و سوریه از مصادیق تعظیم شعائر الهی است.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد، طمع نیز آزادگی انسان را سلب می‌کند خاطرنشان کرد: حریت و آزادگی در حرفه خبرنگاری از ملزومات اساسی است که بی شک داشتن این ویژگی ها سبب رفع آفات می شود و امیدوارم که حریت و آزادگی در مشاغل و حرفه‌های مختلف به حد اعلا برسد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: برای خبرهای خود اهمیت قائل شوید و با اولویت بندی آنها از خبرهایی که تاثیر منفی دارد و در جامعه ایجاد ناامیدی می کند خودداری کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به ویژگی دیگر خبرنگاران پرداخت و بیان کرد: مسئله صداقت، درست گفتن و درست نوشتن اگر مبنای کار رسانه ای باشد مشکلات در این بخش برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز