اجرای ارکستر بزرگ رودگی بر بلندای بیستون

۱۳۹۴/۰۵/۱۸ - ۰۹:۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۰۶۶۳۹
ارکستر بزرگ رودکی قطعاتی را با تنظیم و ساخت استاد ارشام خرسند‌پور به خوانندگی یکی از ماندگارترین صدای موسیقی زاگرس‌نشینان و هنرمند توانا کوروش تیمورزاد و به همراهی گروه کُر انشگاه فرهنگ و هنر اجرا کرد.

ارکستر بزرگ رودگی کرمانشاه با هدف حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی و با نگاهی متفاوت متکی بر توانمندی هنرمندان جوان کرمانشاهی به رهبری استاد آرشام خرسندارشام تاسس شده است که در پاسداشت بزرگداشت استاد بهزاد کرمانشاهی«بر بلندای بیستون» برای اولین‌بار در تاریخ موسیقی کرمانشاه افتخار بزرگی رقم زده‌اند.

8 (5)

این ارکستر باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرد چون در کرمانشاه موسیقی سنتی و محلی پیشرفت کرده و هماره هنرمندان بزرگی را به ایران و جهان معرفی کرده است، اگر توجه نشود جوانان سایر موسیقی موسیقی مبتذل را انتخاب خواهند کرد و آن وقت است که دیگر خیلی دیر شده است و جوانان را از موسیقی اصولی، سنتی  و فولگلور دور کرده‌ایم و از طرفی هم ناخواسته و ندانسته باعث شده‌ایم که جوانان به سمت موسیقی‌های غیر ایرانی سوق یابند و از موسیقایی ناب ایران دور بمانند.

اما ارکستر بزرگ رودگی کرمانشاه در حضور مفاخر، فرهیختگان و بزرگان کرمانشاهی پروفسور میرجلاالدین کزازی، شهرام ناظری شوالیه موسیقی ایران، محمدعلی سلطانی، دکتر جواد کریمی، پرتو کرمانشاهی، فرشید یوسفی، ناصرگلستان‌فر و بسیاری از  شعرا و هنرمندان کرمانشاهی و تعداد زیادی از مردم فرهنگ دوست و اهالی هنر برنامه فاخری را به پاسداشت استاد یداله بهزاد در تالار انتظار اجرا کردند.

تنها روزنامه باختر چند سطر و پاراگراف به خبر برگزاری این ارکستر بزرگ اختاص داده بود که درخور شأن موسیقایی استان کرمانشاه با این پیشنه نیست که سایر نشریات به آن نپرداخته‌اند، بگذریم.

این ارکستر با ترکیب 60 نفر حرکتی روبه جلو در روند فعالیت‌های موسیقی کرمانشاه را شروع کرده که به گفته کارشناسان موسیقایی بی‌سابقه بوده و اینجاست که باید مسولان  از این کار بزرگ حمایت کنند تا دلگرمی مردم هنردوست و هنرمندان این گروه ارکستر بزرگ کرمانشاهی هماره باقی بماند تا مشوقی باشد برای جوانان این دیار.

ارکستر بزرگ رودکی قطعاتی را با تنظیم و ساخت استاد ارشام خرسند‌پور به خوانندگی یکی از ماندگارترین صدای موسیقی زاگرس‌نشینان و هنرمند توانا کوروش تیمورزاد و به همراهی گروه کُر انشگاه فرهنگ و هنر اجرا کرد که بسیار مورد تشویق حضار در سالن و به خصوص استاد شهرام ناظری قرار گرفت.

این ارکستر با حمایت دکتر رحیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، بهرام فاضلی رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر و انجمن موسیقی به ادامه فعالیت خود می‌پردازد.

اما فراموش نگنیم که موسیقی در طول قرن‌ها به بشر خدمت کرده و نقش هدایت‌گری را در جامعه به عهده داشته است که با توجه به این نکته بارز که کرمانشاه هم مهد موسیقی کشور است می‌تواند در این راستا سرمایه گذاری نماییم چون آینده آن کاملاً روشن است.

شایان ذکر است که طبق هماهنگی‌های به عمل آمده تا پایان سال شاهد اجرای این ارکستر به خوانندگی استاد شهرام ناظری و حضور در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر خواهیم بود.

معرفی اعضای گروه ارکستر بزرگ رودگی عبارتنداز:

خواننده سنتی: کوروش تیمورزاد

ویلون: رسول ادیب، پدرام جعفرزاده، ماهان حدیدی، میلاد لولو، آزاد مرادی، جبار ویسی، عرفان اسد مبینی، ایمان شیخی، محمدحسین بهادری

ویولونسل: عارف روستایی

پیانو: مسعود ویسی

فلوت: محمد مهدی خرسندپور

تار: نیما دارابی، اشکان حبیبی، جمیل نقیب‌زاده، جواد ساجدی، یوسف حیدری، محسن مرآتی، سیدعبادین موسوی، رهام امیرپور،

عود: رضا چراغی، ساراگلمرادی، علی رویسی

کمانچه: علی سریری

نی: فرشید کیهان‌تبار

سنتور: فریبا سهرابی، پویان سخن‌سنج، رحیم‌عبدالملکی، پویا نادری‌فر

تمبک: علیرضا بابینی

دف و دایره: میترا صادقی‌پور

بم‌تار: رضا جمالی

گروه کُر: بهار طباطبایی، مریم خانه‌ساز، بهار رشیدی، صفورا کریمی، ستاره چاووشانی، طیبه طاهرآبادی، نازنین اتابکی، فرناز فریدون‌نیا، مهسا معدلی، فریبا دهقانی، ثریا تیموری، سولماز رستمی، گلناز حبیبی، زهرا محمدی، گلناز قادری، آزرم سنجری، حمیدرضا گوهرنیا، مهرداد سلیمی، سیدمهدی یادگاری، محمدحسین بیات، محمد امیدوار، عباس کمری، محمدمهدی ملکیان، میلاد حیدری، امیر بیگلری، علی رضایی، سهیل زمانی، محمدامین نظری، یحیی خاطری

8 (4)

نظر شما