معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مجوز راه اندازی ۲۶۰ شهرک صنعتی بدون مطالعه در دولت گذشته صادر شد!

۱۳۹۴/۰۵/۱۸ - ۱۰:۴۱:۲۸
کد خبر: ۳۰۶۷۰۳
مجوز راه اندازی ۲۶۰ شهرک صنعتی بدون مطالعه در دولت گذشته صادر شد!
سید ابریشمی درهمایش گرامیداشت روز صنایع کوچک در قزوین گفت: در دوره گذشته مجوز احداث و راه اندازی 260 شهرک و ناحیه صنعتی بدون مطالعه و بررسی فنی و اقتصادی به تصویب رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیدمحمدعلی سیدابریشمی در همایش گرامیداشت روز صنایع کوچک که با حضور روزبه استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی و جمعی از صنعتگران استان قزوین برگزار شد افزود: در دوره گذشته مجوز احداث و راه اندازی 260 شهرک و ناحیه صنعتی بدون مطالعه و بررسی فنی و اقتصادی به تصویب رسیده بود که بیشتر آنها در سفرهای استانی مسوولان دولتی و با درخواست مدیران و دست اندرکاران محلی مصوب شده بود.

وی ادامه داد: مجوز احداث شهرک ها و نواحی صنعتی که فاقد توجیه فنی و اقتصادی هستند، لغو می شود چون منطقی و به صلاح نیست که شهرک ها و نواحی صنعتی فاقد توجیه فنی و اقتصادی در کشور مورد احداث قرار بگیرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هرگونه مجوز احداث شهرک ها و نواحی صنعتی باید با انجام بررسی های کامل فنی و اقتصادی صورت بگیرد افزود: در همین راستا، 48 شهرک و ناحیه صنعتی جدید را در فهرست احداث قرار داده ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تشریح مشکلات صنایع کوچک در سالهای اخیر، از تغییر شدید نرخ ارز به عنوان یکی از مهم ترین آنها یاد کرد و گفت: در چنین شرایطی صنایع کوچک قادر به گشایش اعتبار و تامین نقدینگی نبوده و در تهیه مواد اولیه خود به مشکل برمی خورند.

سید ابریشمی در بخش دیگری از صحبت های خود به تسهیلات درنظر گرفته شده برای سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی با تلاش و حمایت دولت و همکاری مجلس اشاره کرد و گفت: با وجود پیش بینی کاهش یک هزار و 570 میلیارد ریالی بودجه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، با دستور وزیر هیچگونه افزایش قیمت در خصوص واگذاری زمین های صنعتی نداشته ایم.

وی اظهار کرد: با وجود افزایش نیافتن قیمت ها، برای واگذاری زمین های صنعتی در نواحی برخوردار و غیربرخوردار نیز به ترتیب 10 و 5 درصد تخفیف قایل شده ایم و مدت بازپرداخت اقساط از سرمایه گذاران را نیز از 30 ماه به 36 ماه افزایش داده ایم.

وی در پایان گفت: از قانون رفع موانع تولید به عنوان قانونی مترقی در حمایت از صنعت یاد کرد و گفت: در ماده 31 این قانون معافیت های مالیاتی قابل توجهی برای سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی از قانون رفع موانع تولید به عنوان قانونی مترقی در حمایت از صنعت یاد کرد و گفت: در ماده 31 این قانون معافیت های مالیاتی قابل توجهی برای سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی از جمله تا پنج سال از زمان بهره برداری وضع شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به نامگذاری 21 مرداد به نام روز حمایت از صنایع کوچک، گفت: این روز را باید روز حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید و صنعت و فرصتی برای کمک بیشتر به رشد و تقویت این بخش از صنایع بدانیم.

وی با اشاره به فعالیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، گفت: در گذشته 180 میلیارد ریال از سرمایه 210 میلیارد ریالی این صندوق از بین رفته بود اما با تلاش های صورت گرفته سرمایه این صندوق امروز به 320 میلیارد ریال رسانده شده است و در کنار آن از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای ضمانت سرمایه گذاری در بخش صنایع کوچک استفاده می شود.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در ادامه یکی از مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی را تامین آب، برق و گاز مورد نیاز آنها دانست و گفت: با تصمیم مجلس، شرکت های خدمات دهنده موظف شده اند تا خدمات خود را تا دم درب واحدهای تولیدی بیاورند که امیداریم این اقدام هرچه زودتر عملیاتی و اجرا شود.

وی در ادامه از واگذاری اداره 189 شهرک و ناحیه صنعتی کشور به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی صورت گرفته است.

سید ابریشمی یادآور شد: تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی واگذار شده به بخش خصوصی پیش از دولت تدبیر و امید به 9 مورد می رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به نرخ 9 درصدی سود مالیات برارزش افزوده، گفت: با توجه به نقش واحدهای تولیدی در تامین و ارایه این نوع مالیات، انتظار می رود بخشی از این مالیات نیز در کنار ارایه به شهرداری ها و دهیاری ها به شهرک ها و نواحی صنعتی اختصاص داده شود تا آنها بتوانند خدمات مورد نیاز خود را تامین و برآورده کنند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز