شهردار بندرعباس مطرح کرد:

جایگاه والای شهدا در میان مردم بندرعباس

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۸:۰۹:۰۲
کد خبر: ۳۰۷۳۸۵
جایگاه والای شهدا در میان مردم بندرعباس
شهردار بندرعباس با اشاره به حضور پرشکوه مردم در مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای غواص، گفت: مردم ما همواره پای نظام و ارزش‌های آن ایستاده‌اند و حضور پر تعداد آنها در این مراسم نیز نشان دهنده جایگاه شهدا در بین آنهاست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی‌زاده با اشاره به تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در بندرعباس اظهار کرد: شهید کسی‌ است‌ که‌ در پرتو تجلیات‌ حق‌، از خود بی‌ خود گشته‌ و با انتخاب شهادت‌ به‌ زیباترین‌ شکل‌ در جوار محبوب‌ قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه عشق‌ و علاقه‌ به‌ وصال‌ محبوب‌ و معشوق، طبیعت‌ هر موجودی‌ است‌، افزود: شهادت‌، فنا شدن‌ انسان‌ برای‌ نیل‌ به‌ سرچشمه‌ نور و نزدیک‌ شدن‌ به‌ هستی‌ مطلق است.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در قرآن آیات متعددی درباره شهید و فضیلت آن در راه خدا ذکر شده است، افزود: شهید و شهادت دارای جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند می‌باشد و شهادت به عنوان مهمترین اعمال و بالاترین مراحل تکامل عملی، معرفی گردیده است.

امینی‌زاده با بیان اینکه، می‌توان گفت تنها مرحله‌ای از تکامل که انسان با رسیدن به آن به رستگاری و سعادت جاوید خویش یقین پیدا می‌کند، مرحله شهادت در راه خداست، گفت: در دوران دفاع مقدس، مردم استان هرمزگان نقش غیر قابل انکاری خصوصاً در بخش‌های غواصی و مربوط به دریا داشته‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان و خصوصاً شهدای غواص، اضافه کرد: در معنای شهادت طلبی می‌توان گفت، شخص با اینکه می‌داند در جنگ کشته می‌شود، باز هم در جنگ شرکت کند و همین منشأ قداست شهادت است.

شهردار بندرعباس به حضور پرشکوه مردم در مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای غواص در این شهر اشاره و تصریح کرد: مردم ما همواره پای نظام و ارزش‌های آن ایستاده اند و حضور پر تعداد آنها در این مراسم نیز نشان دهنده جایگاه شهدا در بین آنهاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز