ایدنی مطرح کرد؛

آمادگی دروازه طلایی ایران برای نقش آفرینی در عصر پساتحریم/ بندر شهید رجایی مهم ترین کانون تجارت کانتینری

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۸:۲۹:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۳۹۷
آمادگی دروازه طلایی ایران برای نقش آفرینی در عصر پساتحریم/ بندر شهید رجایی مهم ترین کانون تجارت کانتینری
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام اینکه بندر شهید رجایی از ظرفیت های لازم برای ورود به دوره پساتحریم برخوردار است، گفت: 21 خط کشتیرانی لاینر تا پیش از تحریم ها به این بندر تردد داشته اند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" طی سخنانی اظهار کرد: بندر شهید رجایی با داشتن پیشرفته ترین ترمینال ها و تجهیزات کانتینری بنادر ایران و انجام 84 درصد کل عملیات جابجایی کانتینر در کشور، به عنوان قطب کانتینری کشور به حساب می آید.

وی افزود: این بندر در سال 93 علاوه بر فعالیت های کانتینری، بیش از 75 میلیون تن عملیات جابجایی انواع کالای نفتی و غیرنفتی را به ثبت رساند که بیش از 53 درصد کل عملیات بنادر کشور را شامل می شود.

به گفته ایدنی، انجام 25درصد کل صادرات کشور و 55 درصد کل صادرات بنادر، از جمله دستاوردهای بندر شهید رجایی در سال گذشته بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تأکید بر این مطلب که دروازه طلایی اقتصاد ایران ظرفیت لازم برای ورود به دوره پساتحریم را دارد، اظهار کرد: بندر شهید رجایی تا پیش از این نیز آمادگی ارائه خدمات و ظرفیت پذیرش کشتی های لاینر را داشته است.

وی افزود: این بندر در سال 90 با بالاترین عملکرد و فعالیت 21 خط کشتیرانی لاینر به میزان 2.7 میلیون TEU عملیات کانتینری داشته است.

ایدنی خاطرنشان کرد: در زمینه پسکرانه و محوطه های اختصاصی، آمادگی پذیرش و عملیات کانتینری تا ظرفیت سالانه 3.3 میلیون TEU در این بندر وجود دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عمق فعلی اسکله های ترمینال1 کانتینری را به میزان12.5 متر و ترمینال 2 آن به میزان 17 متر عنوان کرد و افزود: در وضعیت فعلی امکان پهلوگیری کشتی های کانتینری اقیانوس پیما با ظرفیت بیش از 12 هزار TEUدر این بندر فراهم است.

به گفته وی، سازمان بنادر علاوه بر این، تجهیز یالهای چپ و راست ترمینال 2 کانتینری را در دستور کار داشته و عملیات تکمیل حوضچه سوم این بندر در قالب مرحله 3 طرح توسعه ترمینال های کانتینری را آغاز کرده است.

ایدنی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ در آینده نه چندان دور ظرفیت عملیاتی بزرگترین بندر کانتینری ایران از 3.3 به 6 و پس از آن به 8 میلیون TEU افزایش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز