معاون عمرانی وزیر کشور:

در دولت تدبیر وامید شرایط مطلوبی برای خیز اقتصادی در لرستان ایجاد شده است

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۱۵:۲۸:۳۳
کد خبر: ۳۰۷۶۳۴
در دولت تدبیر وامید شرایط مطلوبی برای خیز اقتصادی در لرستان ایجاد شده است
معاون وزیر کشور: شرایط مطلوبی برای خیز اقتصادی در لرستان ایجاد شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به طرح های در دست اجرا در لرستان گفت: طی دو سال اخیر شرایط مطلوبی برای خیز اقتصادی در لرستان ایجاد شده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از خرم آباد، خندان دل ادامه داد: فرودگاه خرم آباد، راه آهن، مجتمع تجاری مسکونی برج های دوقلو کیو و اقدامات جذب سرمایه گذاران در استان لرستان قابل قبول است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور هم چنین با بیان اینکه نیروی انسانی شهرداری های کشور سه تا پنج برابر حد نیاز است گفت: این تعداد نیروی انسانی متراکم شده شهرداری ها را از پرداختن به امور خدماتی و عمرانی بازداشته و متوجه تامین هزینه های جاری کرده است.

وی نیروی مازاد شهرداری ها را تهدید مهمی برای مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: باید بیش از اینکه به فکر وابستگی درآمد شهری به دولت باشیم باید به فکر ایجاد طرح های درآمد زا و رونق اقتصادی بود تا درآمد شهرداری ها بدون وابستگی به دولت افزایش یابد.

وی همچنین در مورد ارائه تجهیزات و تامین قیر شهرداری ها اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات مطلوبی برای تامین تجهیزات و ماشین آلات و بهبود معابر به شهرداری ها اختصاص یافت.

خندان دل گفت: سال گذشته شهرداری های تا 50 هزار نفر جمعیت مشمول این طرح بودند که امسال این طرح برای شهرداری های تا 100 هزار نفر جمعیت اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این یک طرح دائمی و ماندگار است که تاثیر مهمی در کند شدن آهنگ مهاجرت از شهرهای کوچک و متوسط به شهرهای بزرگ می شود.

وی افزود: برای رفع مشکلات مدیریت شهری طی دو سال اخیر لوایحی آماده شده که هر یک از این لوایح برای رفع یک مشکل خاص تنظیم شده است.

خندان دل گفت: لایحه ای از طرف دولت در خصوص تراکم بیش از حد نیروی انسای شهرداری ها به مجلس ارائه شده که در صحن علنی با ابهاماتی مواجه شده و به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعدیل نیروهای شهرداری ها در این طرح گفت: نیروها تعدیل نمی شوند بلکه به صورت منطقی ساماندهی خواهند شد.

بازدید از طرح های عمرانی شهرهای دورود و بروجرد و شرکت در همایش شهرداران استان از برنامه های سفر یکروزه خندان دل به لرستان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز