استاندار قم در گفتگو با خبرگزاری برنا:

به جوانان اعتماد دارم/تلاش می کنیم قم استان برتر در حوزه جوانان باشد

۱۳۹۴/۰۵/۲۲ - ۱۰:۵۱:۳۴
کد خبر: ۳۰۷۷۷۹
به جوانان اعتماد دارم/تلاش می کنیم قم استان برتر در حوزه جوانان باشد
استاندار قم با اشاره به اهمیت فعالیت حوزه جوانان گفت: به جوانان استان اعتماد دارم و تلاش می کنیم که با برنامه ریزی دقیق مشکلات آنها را برطرف کنیم.

سیدمهدی صادقی استاندار قم در گفتگو با خبرگزاری برنا در قم، به موضوع حوزه جوانان اشاره کرد و فعالیت در این عرصه را مهم و ضروری دانست.

* آقای استاندار ممنون که وقت خودتان را در اختیار خبرگزاری برنا قرار دادید، برای اولین سئوال بفرمایید که وزارت وزرش و جوانان در نظر دارد سه استاندار برتر را در حوزه جوانان به دولت معرفی می کند،حضرتعالی چه برنامه هایی برای معرفی قم به عنوان استان برتر در این زمینه دارید؟

بنده هم ممنونم از شما که به حوزه جوانان می پردازید، با توجه به این که انتخاب استان های برتر در حوزه جوانان بر اساس معیارها و شاخص های مشخصی انجام می شود لذا تلاش ما هم بر این است که با عملیاتی کردن این شاخص ها بتوانیم قم را به عنوان یک استان نمونه و برتر در این حوزه معرفی نماییم. از طرفی اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی امور جوانان همه ساله برنامه هایی را در چهارچوب نیازهای ورزش استان، شرح وظایف و حیطه اختیارات قانونی خود و نیز میزان انتظارات و خواسته های وزارت ورزش و جوانان، برنامه ریزی و مصوب می کند که به طور قطع و یقین ارزیابی های واقعی مرکز نیز بر مبنای عملیاتی شدن این برنامه های مصوب خواهد بود. ارزیابی کوتاه مدت بنده از وضعیت موجود استان قم در حوزه جوانان و عملکرد اداره کل ورزش و جوانان و دیگر دستگاه های سهیم در این امر، بیانگر این است که علیرغم تلاش های مثبت و مؤثر صورت گرفته در حوزه های مرتبط با جوانان ، هنوز مشکلات و کاستی های زیادی را در این حوزه شاهد هستیم که امیدوارم با جدیت و تلاش و همدلی بیش از پیش دستگاه های مسؤل و جوانان این وضعیت اصلاح و رو به بهبود و تعالی برود. البته در این بین بخشی از مشکلات ساختاری و نشأت گرفته از ناکارآمدی قوانین و مقررات و محدودیت منابع و اعتبارات است که آن هم در جای خود نیاز به بازنگری، اصلاح و پیگیری دارد.

*به نظر شما در حوزه جوانان چه اقداماتی باید دیگر دستگاه ها انجام دهند؟

 مستحضرید که قشر جوان به عنوان سرمایه مهم یک جامعه دارای نیازهای مختلفی اعم از تحصیل، ورزش، اشتغال، مسکن، ازدواج، اوقات فراغت و... می باشد که طبعاً پاسخگویی به این حجم نیازها و مطالبات در توان یک مجموعه دولتی مثل ورزش و جوانان نبوده و نیازمند همکاری و مشارکت فعال و جدی مجموعه دستگاه ها و نهادها و بعبارت بهتر یک عزم عمومی است. بر اساس قانون  علاوه بر وزارت ورزش و جوانان، سازمان ها و مجموعه نهادهای دیگری نظیر: هلال احمر، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و... در زمینه مسائل جوانان دخیل هستند که ورود مسؤلانه و هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر این مجموعه ها می تواند کمک شایانی را به رفع مشکلات این حوزه داشته باشد. ستاد ساماندهی امور جوانان از جمله ساختارهای مصوب برای تسهیل و هماهنگی برنامه های امور جوانان در استان ها است که با عضویت دستگاه های متولی این حوزه فعالیت می نماید که ان شاء الله با برگزاری مؤثر و مستمر جلسات این ستاد بتوانیم قدم های موثری را در راه کمک به حل مشکلات جوانان عزیز استان برداریم. ضمن این که امیدواریم با اصلاح نظام بودجه ای در حوزه جوانان و با شفاف‌سازی تکالیف دستگاه‌های مرتبط و متناسب سازی ساختار آنها با نیازهای جوانان و همچنین  اعمال مدیریت راهبردی در امور جوانان بتوان فراتر از پیش‌بینی های برنامه‌ای عمل کرده و ظرفیت و منابع دستگاه‌های مرتبط با امور جوانان را به سوی رفع دغدغه ها و نیازهای اساسی جوانان متوجه کرد.

*به عنوان سئوال آخر به طور کلی مشکل اصلی جوانان قمی را چه می دانید؟

به اعتقاد بنده جوانان قمی با الهام از فضای معنوی و دینی شهر مقدس قم، جزء  متدین ترین، متعهدترین و در عین حال پرشور ترین جوانان کشور می باشند. اما همانند سایر جوانان این سرزمین دارای مسائل و مشکلاتی هستند که از جمله می توان به مسأله مهم بیکاری، ازدواج، مسکن و... اشاره کرد.  البته در کنار این مشکلات نباید از اساسی ترین آسیب های امروزه تهدید کننده سلامت جسم و روح و روان و ارتقاء آگاهیها و هویت جوانان جامعه ما غافل شد. نقش خانواده ها، مربیان تربیتی و محیط های آموزشی در مصونیت بخشی به جوانان و درک درست از نیازها در برابر این آسیب ها و تهدیدات، یک نقش مهم، ویژه و تعیین کننده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز