حمله گرگ گرسنه به گوسفندان یک خانه در رزن

۱۳۹۴/۰۵/۲۲ - ۱۱:۲۱:۲۸
کد خبر: ۳۰۷۷۹۰
حمله گرگ گرسنه به گوسفندان یک خانه در رزن
یک گرگ گرسنه با ورود به یک منزل مسکونی در روستای قزلجه از روستاهای بخش مرکزی رزن 19 راس گوسفند را درید.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن گفت: یک گرگ گرسنه با ورود به یک منزل مسکونی در روستای قزلجه از روستاهای بخش مرکزی رزن 19 راس گوسفند را درید.

جواد نوری اظهر افزود: یک قلاده گرگ حدود ساعت دو بامداد امروز وارد یک منزل مسکونی شده و تمامی گوسفندان را طعمه خود قرار داد.

وی توضیح داد: اعضای این خانواده صبح هنگام متوجه آغشته شدن حیات منزل به خون شده و پس از بررسی از مرگ گوسفندان خود مطلع می شوند.

وی اظهار کرد: به گفته این دامدار 17 راس گوسفند تلف شده و دو راس از آنها نیز جراحت برداشته بود که به علت شدت جراحات تلف شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رزن گفت: با توجه به اینکه ارتفاع دیوار این منزل مسکونی بیش از دو متر است ورود گرگ از دیوار امری ناممکن است.

وی افزود: پس از بررسیهای صورت گرفته احتمال داده شد این گونه وحشی از پله مشترکی که بین دیوار دو همسایه وجود دارد وارد منزل شده است.

نوری اظهر اضافه کرد: گله گوسفندان در فنس داخل حیات نگهداری می شدند که گرگ از این مانع نیز عبور کرده و اقدام به تلف کردن گوسفندان کرده ولی با توجه به بلند بودن ارتفاع فنس موفق به سرقت لاشه ها نشده است.

وی گفت: حیات این منزل مسکونی بیش از چهارهزار متر مساحت دارد و محل قرار گرفتن گله گوسفندان نیز از منزل مسکونی به دور بوده به این منظور ساکنان متوجه سر و صدای گوسفندان نمی شوند.

وی در ارتباط با سگ گله نیز گفت: مادر خانواده سگ گله را به عللی تنبیه و از خانه اخراج کرده بود در صوتی که اگر سگ گله حضور داشت این اتفاق روی نمی داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رزن اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ورود گرگ به منزل باید منفذهای ورودی به خانه را کنترل و برای آنها حفاظ قرار داد.

وی گفت: برای هر 400 راس گوسفند باید دو چوپان به همراه چند سگ گله پیش بینی کرد در حالیکه اهالی روستا از کودکان و افراد سالخورده به عنوان چوپان و سگهای ولگرد برای نگهبانی گله استفاده می کنند.

وی بیان کرد: افراد ضعیف و ناتوان توان ایستادگی در برابر گرگ را نداشته و سگهای ولگرد نیز با دیدن گرگ فراری می شوند.

اواسط تیرماه سالجاری گرگ در سه نوبت وارد دو روستای تخت و ملابداغ از توابع بخش سردرود شهرستان رزن شده است.

در دو حادثه که در دو روز متوالی رخ داد گرگ از ناحیه گردن و صورت یک دختر و پسر حدود چهارساله را در روستاهای تخت و ملابداغ زخمی کرد که با حضور به موقع اعضای خانواده گرگ متواری شد.

همچنین در سانحه سوم که برای دومین بار در روستای ملابداغ رخ داد یک قلاده گرگ قصد حمله به یک پدر و فرزند را داشت که با هیاهو و حضور همسایه ها گرگ پا به فرار گذاشت.

شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز