با حضور استاندار کرمان صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت بیمارستان جدید ۵۵۰ تخت‌خوابی شفا

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۱۹:۰۶:۵۷
کد خبر: ۳۰۸۳۴۹
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت بیمارستان جدید ۵۵۰ تخت‌خوابی شفا
تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی کرمان و موسسه خیریه ماه بنی‌هاشم برای ساخت بیمارستان 550 تختخوابی جدید شفا منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی کرمان و موسسه خیریه ماه بنی‌هاشم برای ساخت بیمارستان 550 تختخوابی جدید شفا در ستاد سرمایه‌گذاری سلامت استان که در دفتر استاندار کرمان و با حضور شخص استاندار برگزار شده بود، منعقد شد.

مدل ساخت بیمارستان 550تخت‌خوابی شفا باید تعمیم داده شود

IMG_6898

استاندار کرمان در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری سلامت استان گفت: پس از آن که مطالعات سند درمان توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت پذیرفت، این موضوع به تایید رسید که ما نیاز به چند بیمارستان خصوصی داریم تا مشکل کمبود تخت مناسب بیمارستانی رفع شود.

علیرضا رزم‌حسینی در ادامه با اشاره به تقویت بخش خصوصی توسط دولت در حوزه درمان افزود: در استان کرمان گفت‌و‌گو با سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در بخش درمان را انجام داده‌ایم و خانواده اسکندری برای سرمایه‌گذاری در حوزه درمان و ساخت بیمارستان شفا علاقه خود را اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت در زمینه درمان اقدامی خداپسندانه و بدون شک اقتصادی است، خاطرنشان کرد: باید یک بیمارستان مدرن و خوب که در شان مردم کرمان باشد، راه‌اندازی شود.

IMG_6874

رزم‌حسینی از خدمات خیرخواهانه خانواده اسکندری در استان کرمان قدردانی کرد و عنوان کرد: ساخت بیمارستان جدید شفا توسط بخش خصوصی و دولتی مدل جدیدی در حوزه سلامت و اقتصاد است که و باید آن را تعمیم داد و این مدل در حوزه اقتصاد درمان می تواند الگویی برای سایر افرادی باشد که علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه سلامت هستند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در حال حاضر کرمان از نظر بهره‌مندی از تخت‌های بیمارستانی پیشرفته با کمبود مواجه است. اضافه کرد: بیمارستان پیامبر اعظم (ص) سال گذشته در شهر کرمان افتتاح شد و در حال ارئه خدمات است و امیدواریم بیمارستان شهید باهنر نیز طی دو یا سه سال آینده راه‎اندازی شود اما این بیمارستان ها جوابگوی نیاز استان نیست.

وی ادامه داد: احداث بیمارستان جدید شفا در کرمان آغازی‌ است تا خیران و سرمایه‌گذاران با این روش در استان کرمان و شهرستان‌ها اقدام به ساخت بیمارستان کنند.

IMG_6900

در زمینه تخت بیمارستانی عقب‌ماندگی تاریخی و زیادی داریم

در ادامه جلسه ستاد سلامت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نیاز استان کرمان به تخت بیمارستانی مدرن و پیشرفته بسیار زیاد است و در این قسمت عقب ماندگی تاریخی و زیادی داریم و باید تلاش کنیم در سطح کلان ساخت بیمارستان های بزرگ را با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خیریه انجام دهیم.

IMG_6877

دکتر علی اکبر حقدوست با اشاره به تدوین طرح بیمارستان 550 تختخوابی شفا کرمان ادامه داد: امیدواریم که هرچه زودتر کلنگ اجرایی این بیمارستان به زمین زده شود.

وی از جایگزینی این بیمارستان با بیمارستان شفا کنونی خبرداد و تصریح کرد: بیمارستان جدید 150 تختخواب بیشتر از بیمارستان فعلی خواهد داشت.

حق‌دوست با بیان اینکه 50 درصد سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار و 50 درصد دولتی خواهد بود گفت: برآورد می شود حدود سیصد میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اجرای این طرح لازم است که پس از 10 تا 11 سال اصل پول و سود سرمایه حاصل می‌شود و زمین از سوی دانشگاه در اختیار گذاشته می‌شود و منابع مالی را هم موسسه خیریه ماه بنی‌هاشم رفسنجان تامین خواهد کرد.

رئیس داشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین به تضمین‌های درنظر گرفته شده برای بازگشت منابع مالی سرمایه‌گذاران اشاره و اظهار کرد: به سرمایه گذاران تعهد می‌دهیم برای بخش خصوصی این بیمارستان در زمینه تامین نیروی انسانی تسهیلات خوبی دهیم و حتی نیروی انسانی را تامین می‌کنیم که اطمینان کافی برای بخش خصوصی ایجاد شود.

وی همچنین از دقیق پیش رفتن در اجرای طرح گفت و اضافه کرد: فکر می‌کنم نقشه‌های طرح زودتر از سه ماه آینده آماده نشود چرا که باید همه چیز در نقشه‌ها دیده شود و همه جزییات به صورت علمی درنظر گرفته شود.

IMG_6924

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز