۵۰ میلیون تومان زکات در ملایر جمع‌آوری شد

۱۳۹۴/۰۵/۲۵ - ۰۸:۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۰۸۴۱۴
۵۰ میلیون تومان زکات در ملایر جمع‌آوری شد
کولیوند از جمع‎آوری 50 میلیون تومان زکات در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ملایر، مدیر کمیته امداد ملایردر ستاد احیای زکات در ملایر با اشاره به روند پرداخت زکات در این شهرستان از سال 89 تا سال 93 گفت: طی این پنج سال 298 پروژه از محل درآمد زکات در شهرستان ملایر احداث شده است.

وی این پروژه‌ها را شامل احداث 54 مسجد، 60 حسینیه، دو خانه عالم، 20 مورد تکمیل غسالخانه، ساخت یک دارالقرآن و جدول‌گذاری و کانال‌کشی در 160 روستای این شهرستان دانست.

مدیر کمیته امداد ملایر مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شهرستان ملایر را در سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان برشمرد و افزود: این شهرستان طی پنج سال گذشته در جمع‎آوری زکات رتبه برتر استان را کسب کرده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری زکات سهم محرومان در این شهرستان در سال گذشته تصریح کرد: 60 مورد جهیزیه هر کدام به مبلغ یک‌ میلیون تومان، کمک‌هزینه تحصیلی به تعداد 10 مورد و هفت مورد کمک‌هزینه معیشت زندگی از محل پرداخت زکات به نیازمندان ملایر پرداخت شده است.

کولیوند در ادامه از اعزام 42 روحانی در سال جاری به مناطق مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: توزیع یک‌هزار و 500 مورد اقلام تبلیغی در مورد زکات و انجام یک‌هزار و 300 متر دیوارنویسی با موضوع زکات از اقدامات ستاد احیای زکات شهرستان ملایر در سال جاری بوده است.

وی از جمع‌آوری 50 میلیون تومان زکات در بخش مرکزی شهرستان ملایر در سال جاری خبر داد و در ادامه از نامگذاری چهار میدان و بلوار تاکنون به نام زکات در شهرستان ملایر خبر داد.

مدیر کمیته امداد ملایر تصریح کرد: بنا داریم در دیگر مناطق شهری و روستایی نیز میادین و بلوارهایی را با هدف ترویج فرهنگ زکات به این نام نامگذاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال براساس دستور رئیس کمیته امداد سمت و سوی زکات باید به سمت جمع‌آوری زکات محرومان باشد، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته زکات محرومان در شهرستان ملایر 70 میلیون تومان بوده است پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 500 میلیون تومان برسد و زکات پروژه کمتر شود.

کولیوند یادآور شد: در سال گذشته بخش زند در بحث جمع‌آوری زکات محرومان رتبه برتر را کسب کرده است و شهرستان‌های بخش مرکزی، جوکار و سامن در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

وی به جمع‌آوری زکات فطریه در شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: تاکنون 81 میلیون تومان زکات فطریه در این شهرستان جمع‌آوری شده که تا پایان سال این میزان به 100 میلیون تومان می‌رسد.

مدیر کمیته امداد ملایر اضافه کرد: از زکات جمع‌آوری شده در میادین و مصلای شهر ملایر 29 مورد جهیزیه تهیه شده است و مابقی نیز صرف هزینه تحصیلی نیازمندان و کمک هزینه معیشت زندگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زکات فطریه جمع‌آوری شده در مساجد با همکاری هیئت امنای مساجد بین نیازمندان محلات توزیع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز