قوانین مربوط به آزادگان در همان لایحه ها و بندها ماندگار شده است

بیش از ۷۰۰ نفر از آزادگان آذربایجان شرقی سپاهی و بسیجی هستند

۱۳۹۴/۰۵/۲۶ - ۱۰:۱۹:۳۱
کد خبر: ۳۰۸۸۴۷
بیش از ۷۰۰ نفر از آزادگان آذربایجان شرقی سپاهی و بسیجی هستند
سردار کریمیان گفت: تنها ۱۰ درصد از آنچه در اسارت گذشته به گوش مردم رسیده است و مظلوم ترین قشرهای جامعه ایثارگران هستند.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: قوانین مربوط به آزادگان در همان لایحه ها و بندها ماندگار شده و هرگز آنچنان که باید عملی شود اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سردار غلام عسگر کریمیان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور با بیان اینکه جسم آزادگان در بند دژخیمان بعثی بود و روحشان آزاد، چرا که با معرفت وارد معرکه شدند، اظهار کرد: تمام آزادگان یک دقیقه قبل از اسارت هم به اسیر شدن فکر نمی کردند و امتداد مسیر حضور را در شهادت و جراحت می دانستند.

وی افزود: اسرا بعد از اسارت خود را نماینده و سرباز ایرانی در خاک دشمن می دانستند و همچون اسرای کربلا هرگز تن به ذلت و خواری ندادند.

وی بیان کرد: ناگفته های دوران دفاع مقدس هرچند زیاد است اما ناگفته های اسارت بیش از آن است که بتوان تصور کرد تنها ۱۰ درصد از آنچه در اسارت گذشته به گوش مردم رسیده است و مظلوم ترین قشرهای جامعه ایثارگران هستند.

وی اعلام کرد: قشر جوان از گذشته ی این سرزمین آگاه نیستند، استقبال عمومی مردم از آزادگان هرچند مطلوب بوده اما بعضا احساس می شد که آزادگان عنصر مازاد بر جامعه هستند. عده ای رزمنده که در سالهای اسارت از نطر معنوی و جسمی  با مشکلات مضاعف مواجه بودند.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: ما در اسارت سخت ترین مشکلات را تحمل کردیم اما ثانیه ای به آرمان های امام و شهدا پشت نکردیم. بعد از بازگشت آزادگان هرچند از نظر تبلیغاتی کارهای زیادی انجام شد، قانون های زیادی در صحن مجلس تصویب شد اما چند درصد عملی شد؟

وی تصریح کرد: قوانین مربوط به آزادگان در همان لایحه ها و بندها ماندگار شده و هرگز آنچنان که باید عملی شود اجرایی نشده است.

وی افزود: هر چند رزمندگان برای امتیازات مادی نرفتند، من از سن ۱۹تا ۲۶ سالگی که بهترین سالهای زندگی ام محسوب می شود را در اسارت ماندم. چه کسی حاضر است بهترین سالهای جوانی اش را بدهد و در عوض مثلا تکه ای زمین بگیرد. در حالی که برخی تصور می کنند که آزادگان بردند و خوردند.

سردار کریمیان خاطرنشان کرد: به ویژه در راستای مشکلات آزادگان در بحث درمان آزادگان نتوانسته اند خوب عمل کنند.

وی گفت: قوانین تصویب شده هم به وزارت خانه ها ابلاغ شده است، مصوبات خوب مجلس توسط سازمان ها و وزارت خانه ها اجرایی نمی شود، در استان در مجموع بیش از هزار و دویست نفر آزاده بسیجی، سپاهی و ارتشی داریم که بیش از ۷۰۰ نفر از آزادگان سپاهی و بسیجی هستند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست لوح تقدیری که به امضای فرمانده سپاه عاشورا، سردار غلام عسگر کریمیان رسیده بود به مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار به اسد فلاح، سرپرست خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی اهدا شد

نظر شما