مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام؛

مهمترین روش برای مواجهه با آسیب های اجتماعی بهره گیری از رویکرد توانمندسازی است

۱۳۹۴/۰۵/۲۶ - ۱۰:۴۶:۳۵
کد خبر: ۳۰۸۸۴۹
مهمترین روش برای مواجهه با آسیب های اجتماعی بهره گیری از رویکرد توانمندسازی است
علی مهرعلی زاده گفت: روش کارا و اثر بخش در مواجهه با اسیب های اجتماعی بهره گیری از رویکرد توانمندسازی و مشارکت نهادمند اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام، با اشاره بر اینکه صرفاً با دادن اطلاعات درست، نمی توان قضیه آسیب های اجتماعی حل و فصل کرد گفت: کارهایی که تاکنون در سیاست گذاری های مرتبط با اسیب های اجتماعی  انجام شده  دارای سه  ویژگی مهم می باشد. اول اینکه تصور می شد اگر می خواهیم چیزی درست شود، باید اطلاعات را درست منتقل کنیم. دومین این بوده که این کار را بر عهده بوروکراسی ناتوانی گذاشته اند که در کارهای عادی اش هم کارآمد نیست و سومی اینکه که فکر می شد  نهی بدون ارایه جایگزین می تواند ابزار مناسبی باشد؛ یعنی در کنار آن دو، به زعم خود از عنصر سومی به نام بازدارندگی استفاده شده است.

علی مهرعلی زاده گفت: اگر می خواهیم از طریق این سه روش عمل کنیم، باید از الان بدانیم که شکست خورده ایم و روش کارا و اثر بخش در مواجهه با اسیب های اجتماعی بهره گیری از رویکرد توانمندسازی و مشارکت نهادمند اجتماعی است که جزو راهبردهای محوری دفتر امور اجتماعی است لذا شکاف میان آگاهی و عمل مسئله ی مهمی است که باید آن را بفهمیم. اینکه اطلاعات درستی به فرد بدهیم با اینکه او درست عمل کند، دو چیز متفاوت است.

وی ادامه داد: ما باید سعی کنیم تا با برنامه ریزی دقیق، بهره گیری از تجربیات موفق گذشته و ظرفیت های موجود، فراتر از چارچوب های کلیشه ای و بازبینی ساختار اجتماعی مسائل اجتماعی را مدیریت کنیم تا همواره بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

مهرعلی زاده در پایان تبدیل شدن نهاد خانواده از نهادی اجتماعی به نهادی اقتصادی و جایگزینی کدهای اقتصادی بجای کدهای اخلاقی و همچنین گسترش مصرف نمایشی در بین اقشار مختلف  و انحراف سبک زندگی از معیارهای اصیل اسلامی و ایرانی را از جمله علل اساسی در پیدایش اسیب های اجتماعی برشمردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز