استاندار قزوین:

تبعیت از مقام معظم رهبری بارزترین ویژگی دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۴/۰۵/۲۶ - ۱۴:۰۱:۴۱
کد خبر: ۳۰۸۹۴۹
تبعیت از مقام معظم رهبری بارزترین ویژگی دولت تدبیر و امید است
مرتضی روزبه: ارتباط و تبعیت از مقام معظم رهبری نخستین ویژگی بارز دولت تدبیر و امید است و امروز با درایت دکتر روحانی ثمرات این تبعیت را در جامعه شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی روزبه‌ در جلسه ستاد مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور و هفته دولت که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال همایش‌های زیادی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شخصیت‌‌های بزرگ استان برگزار می‌شود.

وی افزود: نباید اجازه دهیم این مناسبت‌ها فقط در حد یک کار قالبی، تشریفاتی و بی روح باقی بماند زیرا اینها به معنای حقیقی کلام نقشه راه ما هستند.

استاندار قزوین با اشاره به برگزاری همایش ابر فیاض اضافه کرد: مرحوم علی‌اکبر ابوترابی با ویژگی‌هایی که داشت چه در دوران اسارت و چه پس از آن از خود یک روشی را به نمایش گذاشت که توانست جایگاه سید آزادگان را داشته باشد.

روزبه ادامه داد: ما که حرف از مدیریت می‌زنیم ضروری است که سیره مدیریتی این شخصیت بزرگوار به ویژه در دوران اسارت را مورد واکاوی قرار دهیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه مردم ما از پدیده شومی به نام فساد رنج می‌برند و این با مشی پاک باش و خدمتگزار سازگار نیست، افزود: اگر شخصیت هایی همچون ابوترابی نقشه راه مدیریتی هستند به این معنا است که ما بتوانیم خود را با آنها ارزیابی کنیم تا بدانیم در چه وضعیتی به سر می‌بریم.

روزبه‌ اضافه کرد: مبادا ما مدیران در یک گردونه اشرافی‌گری بیفتیم و فقط به دنبال مسائل مالی و دنیوی باشیم که این امر آفتی برای خدمتگزاری خالصانه و صادقانه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حدود 4 دهه از تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و در این دوران دولت‌های مختلفی روی کار آمده و خدمتگزاری کرده‌اند.

استاندار قزوین عنوان کرد: امروز اگر حرف از دولت می‌زنیم فراموش نکنیم که در حال بیان کردن تاریخ عملکرد نظام جمهوری اسلامی هستیم.

روزبه‌ تصریح کرد: عملکرد تمام دولت‌ها در بستر نظام است زیرا دولت چیزی جدا از نظام نیست و موفقیت‌های آن موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

وی گفت: همه اهدافی که امروز تعیین شده است جزو اهداف نظام بوده و چیزی خارج از سیاست‌های نظام نیست بنابراین اگر اختلاف سلایق سیاسی و اجتماعی داریم نباید فراموش کنیم این موضوع در درون نظام است و نباید اجازه دهیم شرایط اصل عملکرد نظام را زیر سوال ببرد.

استاندار قزوین با اشاره به ویژگی‌های دولت تدبیر و امید بیان کرد: ارتباط و تبعیت از مقام معظم رهبری نخستین ویژگی دولت تدبیر و امید است به گونه‌ای که رییس جمهور در یکی از جلسات گفت در دولت تدبیر و امید اصرار داریم که هیچ امری از اوامر رهبری نباید زمین بماند و الحمدالله امروز اثرات آن را می‌بینیم.

روزبه‌ اظهار کرد: ویژگی دوم این دولت تعامل صحیح بین قوا است که می‌بینیم بین قوای سه گانه نظام در بهترین شکل ممکن این تعامل برقرار شده و اثرات آن را آرامش توام با اخلاق، ادب و متانت در سطوح مختلف مشاهده می کنیم و این از مشی و منش دکتر روحانی نشات می گیرد و و اهل فن می‌توانند این موضوع را تایید کنند.

وی افزود: اولویت‌های کشور جزو اولویت‌های تعریف شده دولت تدبیر و امید است بنابراین اگر امروز بحث زیست‌ محیطی، اشتغال، خروج از رکود و سلامت مطرح می‌شود تمام این موارد جزو اولویت‌های اصلی نظام به شمار می‌رود اگرچه کاهش قیمت نفت در کشوری که تک محصولی است اثرات خود را بر جای خواهد گذاشت.

استاندار قزوین با بیان اینکه موفقیت‌هایی که در عرصه بین‌‌المللی حاصل شده از دیگر ویژگی‌های دولت است، خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته‌ای تاکنون بسیار موفقیت‌آمیز بوده و به عزت، عظمت و اقتدار کشور منتهی شده و آنچه در صحنه رسانه‌ها شاهد بودیم نشان از موفقیت نظام در مجامع بین‌المللی دارد و امیدواریم این روند با تدبیر ادامه یابد.

روزبه اظهار کرد: مدیران باید عملکرد خود را به استحضار مردم به عنوان صاحبان اصلی این نظام برسانند اما می‌دانیم که تمام فعالیت‌های ما از جنس موفقیت نبوده و کمبودهایی نیز داریم بنابراین در هفته دولتی که در پیش داریم آنجا که لازم است باید صادقانه از مردم عذرخواهی کرده و این فرهنگ را در بین مدیران نهادینه کنیم.

وی گفت: فرهنگ عذرخواهی را باید ترویج دهیم و در مواردی که کوتاهی کرده‌ایم نیز باید از مردم عذرخواهی کنیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: مدیران در بیان عملکرد باید از مرز صداقت، عدالت و انصاف خارج نشده و آمارسازی نکنند زیرا در بسیاری موارد شرایطی داشتیم که دقت را فدای سرعت کرده و جاهایی که نباید افتتاح می‌کردیم به بهره‌برداری رساندیم اما از این پس انتظار می‌رود از این روش فاصله بگیریم.

روزبه یادآور شد: نه تنها در هفته دولت بلکه در تمام برنامه‌هایی که داریم موارد مذکور را باید مدنظر قرار داده و از این فرصت‌ها برای ارتباط بیشتر مردم استفاده کنیم.

استانداری 6 (1)

نظر شما