نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

تامین اعتبار آبرسانی از تالوار به همدان مهمترین خواسته از رئیس جمهور است

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۰۸:۵۶:۴۰
کد خبر: ۳۱۰۱۲۷
تامین اعتبار آبرسانی از تالوار به همدان مهمترین خواسته از رئیس جمهور است
امیر خجسته با تاکید بر اینکه دغدغه چندین ساله مردم همدان در زمینه راه‎آهن همدان-تهران در سفر رئیس جمهور رفع شود، گفت: تامین اعتبار آبرسانی از تالوار به همدان مهمترین خواسته از رئیس جمهور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور سبب خیر و برکت برای استان بوده و دستاوردهای خوبی به همراه دارد، اظهار داشت: مردم باید حضور خوب و فعالی در استقبال از رئیس جمهور داشته باشند تا دستاوردهای مناسبی را در این سفر برای استان همدان به دست بیاوریم.

وی با اشاره به سفرهای دولتهای گذشته و مقام معظم رهبری به همدان افزود: در این سفرها طرح ها و پروژه‎های مناسبی برای استان همدان تصویب شده بود ولی متاسفانه به سبب عدم پیگیری مناسب از سوی مدیران وقت تاکنون معطل مانده و تکمیل نشده است.

خجسته با بیان اینکه طرح آبرسانی از سد تالوار در سال 83 و در سفر مقام معظم رهبری به همدان مورد تصویب قرار گرفته است، تصریح کرد: این پروژه تاکنون به‎ بهره‌برداری نرسیده و متاسفانه در سالهای گذشته با کم‎کاری مدیران وقت در ارتباط با این پروژه مواجه بودیم.

وی راه‎آهن همدان-تهران را از دیگر پروژه‎های زیربنایی استان همدان دانست و گفت: متاسفانه پروژه‎های زبربنایی خوبی در سالهای گذشته برای همدان تعریف شده بود ولی به سبب عدم پیگیری مدیران و مسئولان و کمبود اعتبار اجرایی نشده‎اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس درباره مطالبات استان همدان از رئیس جمهور نیز گفت: براساس نیازها و اولویت‎بندی صورت گرفته نخستین درخواست استان همدان از رئیس جمهور در زمینه آب بوده و انتظار می‎رود اعتبارات لازم برای اتمام طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان به طور کامل تخصیص یابد تا بخشی از مشکلات در این بخش رفع شود.

وی با تصریح بر اینکه طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان به تنهایی مشکل آب همدان را برطرف نمی‎کند، گفت: باید به فکر منبع دیگری برای تامین آب موردنیاز شهر همدان بود تا در صورت تشدید تنش آبی با بحران مواجه نشویم.

خجسته با بیان اینکه تامین اعتبار راه‌آهن همدان-تهران از دیگر خواسته‌های استان همدان از رئیس جمهور است، گفت: 900 میلیارد تومان اعتبار برای تامین نیاز راه‎آهن همدان-تهران به ریل از سوی دولت مورد تصویب قرار گرفته که امیدواریم با تخصیص کامل مشکل راه‌آهن همدان-تهران نیز رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه پروژه راه‎آهن همدان-تهران در سفر رئیس جمهور به همدان برطرف شود، گفت: ایستگاه راه‎آهن همدان-تهران 13 کیلومتر از شهر فاصله دارد که این مسئله سبب خسارت سنگینی برای پروژه بوده و براین اساس پیگیریهای لازم برای ایجاد یک ایستگاه در داخل شهر همدان صورت گرفت که اقدامات لازم برای جانمایی پروژه در حال انجام است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه ایستگاه‎های فرعی و باربری راه‎آهن همدان-تهران باید به درستی جانمایی شوند، تاکید کرد: جای سوال دارد که چرا برای پروژه‌های همدان پول و اعتبار نیست ولی در سایر استانها اعتبارات به خوبی تخصیص پیدا می‎کند.

وی بیان کرد: به وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی گفته شده تا اعتبار لازم برای پروژه‎ راه‎آهن همدان-تهران را تامین کنند تا بتوان این پروژه را تا سال آینده تعیین تکلیف کنیم.

خجسته تعیین تکلیف کنارگذرهای غربی و شرقی همدان را از دیگر خواسته‎های مردم همدان از رئیس جمهور دانست و گفت: اجرای این پروژه‎ها سبب می‌‏شود تا بار ترافیکی از شهر همدان کاهش یافته و همدان از وضعیتی که در زمینه ترافیکی با آن مواجه است خارج شود.

وی با اعلام اینکه باید در این سفر اعتبارات ویژه‌ای به این پروژه‎ها تخصیص یابد، عنوان کرد: 20 میلیارد تومان اعتبار برای کنارگذر غربی در نظر گرفته شده که امیدواریم تخصیص یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز