رئیس سازمان میراث فرهنگی:

پرونده تپه هگمتانه در راه یونسکو

/۰۰/۰۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۱۵۲
رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: پرونده تپه هگمتانه برای ثبت جهانی به یونسکو فرستاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مسعود سلطانی فر صبح امروز سه شنبه در بازدید از تپه تاریخی هگمتانه در جمع خبرنگاران گفت: در حال تشکیل و تهیه پرونده محوطه باستانی هگمتانه هستیم که برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه تپه هگمتانه حائز اهمیت است به گردشگری اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه های نیمه کاره در بخش های گردشگری اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها، مراکز اقامتی و پذیرایی بین راهی که در مجموع به ۱۱پروژه می رسد به مبلغ ۴۰میلیارد تومان در دوسال آینده تخصیص اعتبار شده و این فرایند یکی از دستاورد های سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به همدان است.

وی ادامه داد:  فرایند کاندیداتوری تپه تاریخی هگنمتانه ۲ تا ۳ سال به طول می‌انجامد و این پرونده در حال حاضر کاندیدh شده است و معاونت میراث فرهنگی مراحل تشکیل پرونده را اجرائی می‌کند و بررسی های لازم در این خصوص نیز صورت خواهد گرفت و بعد از ارسال پرونده اولیه کارشناسان یونسکو طی چندین مرحله از این مکان بازدید خواهند داشت که مشکلات آن برطرف شود.

سلطانی با اشاره به این فرآیند گفت: این فرایند ۲ تا ۳ سال زمان نیاز دارد و برای انجام آن نیازمند همکاری مسئولین استان همدان در راستای رعایت ضوابط یونسکو هستیم و با این همکاری این پرونده سال ۲۰۱۸ الی ۲۰۱۹ در لیست فهرست جهانی قرار می‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز