دبیرکل لیزینگ ایران در نشست خبری گفت:

همایش لیزینگ و اقتصاد مقاومتی در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما بر گزار می شود

۱۳۹۴/۰۶/۰۴ - ۱۸:۳۵:۳۲
کد خبر: ۳۱۱۷۱۱
همایش لیزینگ و اقتصاد مقاومتی در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما بر گزار می شود
حمید شیروانی دبیر کل کانون شرکت های لیزینگ ایران در نشست خبری از بر پایی همایش لیزینگ و اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، دبیرکل کانون شرکت های لیزینگ ایران  در نشست خبری این کانون گفت: همایش لیزینگ و اقتصاد مقاومتی 8 شهریور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

بر پایه این خبر حمید شیروانی در نشست خبری افزود: در این همایش 30 مقاله ارائه و تلاش می شود حوزه های فشار بر اقتصاد شناسایی و راه های کم اثر کردن این فشارها از سوی شرکت های لیزینگ ارائه شود که البته این امر نیاز به رفع محدودیت ها در فعالیت شرکت های لیزینگ دارد.

وی اظهار کرد: با گذشت تقریبا یک سال و اندی از همایش کانون شرکت های لیزینگ مقرر شد، هر سال این همایش برگزار شود.                                                  

شیروانی گفت :ما به دنبال آن هستیم که شناخت و آگاهی مردم  عزیزمان را نسبت به صنعت لیزینگ بیشتر کنیم و امیدواریم روزی برسد تا نمایشگاه های بورس و همایش های لیزینگ هر ساله در زمان های مشخصی بر گزار شود.

دبیر کل کانون لیزینگ ایران تاکید کرد، امروزه شرکت های که لیزینگ دارند خودرویی را به قیمت 5 میلیارد ریال لیزینگ می کنند که این کار ظرف یک هفته انجام می شود و محصول را به صورت اجاره به شرط تملیک ارائه می دهند ، یعنی این که تضمین های آن خود محصولات و کالا ها هستند ولی چون این صنعت همچنان نا شناخته است و مردم آن را فقط به عنوان ارائه دهنده خودرو میشناسند در صورتی که  شرکت لیزینگ فقط خودرو نیست و هر نوع کالایی را از کامپیوتر های شخصی گرفته تا هواپیما و کشتی و ناوگان های حمل و نقل درون شهری و برون شهری می تواند باشد.

او گفت:مسئولین ما هنوز به این باور نرسیده اند که شرکت های لیزینگ می توانند به رونق تولید کمک کرده و از تورم جلوگیری نمایند .

 وی در مورد عمده مشکلات شرکت های لیزینگ اظهار کرد ، یکی از مشکلات و دغدغه های اصلی شرکت های لیزینگ نوع سود دهی هست و راهکار ما این است که نرخ سود در یک فضای رقابتی قرار بگیرید و  سودش برای شرکت های لیزینگ مشخص نشود .

شیروانی  همچنین بیان کرد، مالیات های برارزش افزوده باعث افزایش 3.5 تا 4 درصدی قیمت تمام شده برای مصرف کننده می شود که در این خصوص دستور العملی به مجلس محترم ارائه شده و پیش بینی شده تا  شرکت های لیزینگ هم به عنوان موسسات مالی و اعتباری محسوب شوند تا بحث مالیات که به سوده شرکت لیزینگ تعلق می گیرد و مصرف کننده باید آن را پرداخت کند رفع تا باعث کاهش قیمت تمام شده محصول  شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز