وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

مزیت‌های توافق هسته‌ای مسیرها و افق‌های جدیدی برای ایران ایجاد می‌کند/ تبریز مهد پرورش بزرگان و عالمان بزرگ است

۱۳۹۴/۰۶/۰۵ - ۱۵:۴۰:۳۷
کد خبر: ۳۱۱۹۱۶
مزیت‌های توافق هسته‌ای مسیرها و افق‌های جدیدی برای ایران ایجاد می‌کند/ تبریز مهد پرورش بزرگان و عالمان بزرگ است
فرهادی گفت: تبریز همواره مهد پرورش بزرگان و عالمان بزرگ بوده و در بخش های تجاری، علمی و صنعتی به عنوان خط اتصال بین ایران و اروپا عمل کرده است.

وزیر علوم، تحققات و فناوری گفت: توافق هسته ای ایران با گروه 5+1 جمهوری اسلامی را در مسیری جدید و بهتر در معادلات بین المللی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد فرهادی در مراسم افتتاح فاز اول خط یک قطار شهری تبریز، با اشاره به مزیت های فراوان توافق هسته ای در ابعاد مختلف اقتصادی، تجاری و اجتماعی، اظهار کرد: اگر به درستی از مزیت های توافق استفاده شود مسیرها و افق های جدیدی برای ایران ایجاد می شود.

وی افزود: توافق هسته ای شرایطی را برای جمهوری اسلامی ایران در جهان رقم زد که امروز حالت تخاصمی دنیا علیه ما تبدیل به تفاهم و همکاری شده است و باید از این فرصت به نحو شایسته ای بهره برداری کنیم.

فرهادی با اشاره به قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد، یادآور شد: این قطع نامه سخت ترین شرایط اقتصادی و نظامی را علیه ایران به دنبال داشت زیرا که بر اساس آن مداخله نظامی در ایران توسط قدرت های جهانی مهیا می شد که با توافق اخیر هسته ای این قطع نامه لغو شد.

وی، رفت و آمد هیات های مختلف اقتصادی، تجاری، سیاسی و علمی از کشورهای مختلف جهان به ایران را از دیگر دستاوردهای مهم توافق هسته ای ایران و گروه 5+1 عنوان و اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در تلاش است تا از چنین فرصتی برای رشد و ترقی علمی و فناوری کشور استفاده کند.

فرهادی، پشتوانه اصلی تمامی برنامه های دولت تدیبر و امید را تدابیر حکیمانه رهبری اعلام کرد و گفت: توصیه ایشان در زمینه توجه به علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی و مسایل فرهنگی در تمامی برنامه های دولت جای دارد و بخش ها و حوزه های مختلف در راستای تحقق این توصیه ها وارد عمل شده اند.

وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه نیز دولت با جمع بندی تمامی مسایل و مشکلات کشور جایگاه ویژه و ممتازی به مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی اختصاص داده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسعه همه جانبه کشور را در گرو توجه به علم و فناوری در عرصه های مختلف دانست و ادامه داد: باید برای این منظور امکانات و تجهیزات لازم و کافی برای توسعه علمی کشور فراهم شود تا حوزه های دیگر از جمله صنعت از مزیت های تحقیقات و پژوهش های علمی بهره برداری کند.

فرهادی، با اشاره به توانمندی های علمی و دانشگاهی تبریز ، گفت: این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه ایران از ظرفیت های بسیار غنی علمی و تجربی برخوردار است که باید بخش صنعت از چنین موقعیتی نهایت استفاده را بکند.

وی، از آذربایجان و تبریز به عنوان منشاء تحولات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی مهم ایران در طول تاریخ یاد کرد و افزود: تبریز همواره مهد پرورش بزرگان و عالمان بزرگ بوده است و در بخش های تجاری، علمی و صنعتی به عنوان خط اتصال بین ایران و اروپا عمل کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز