وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شهرک ICT کشور در استان البرز احداث می شود

۱۳۹۴/۰۶/۰۶ - ۲۰:۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۱۲۱۸۴
شهرک ICT کشور در استان البرز احداث می شود
وزیر ارتباطات گفت: تلاش های بسیاری در دولت یازدهم پیرامون توسعه فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام در استان البرز صورت گرفته است

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه خدمات فناوری ارتباطات در استان البرز خبر داد و گفت: پهنای باند خطوط اینترنت در کرج 5 برابر شده است و تا پایان سال نیز 182 روستای البرز برخوردار از اینترنت می شوند.

نگاه دولت به فرودگاه پیام با کاربری کارگو  و استقرار هاب پستی کشور در مرکز پیام از جمله برنامه های دولت است که واعظی به آنها اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، «محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات»، سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه کرج بود.

وی در جمع نمازگزاران کرج که سیدحمیدطهائی استاندار البرز، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، معاونان، مشاوران و جمعی از مدیران کل دستگاه هایی اجرایی نیز حضور داشتند، سیاست های دولت یازدهم را در هفته گرامیداشت دولت تشریح کرد.

وی پس از تبیین سیاست های دولت و گزارشی از عملکرد دولت تدبیر و امید از بدو آغاز بکار، در محوری از سخنان خود اقدامات انجام شده دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشریح کرد و گفت: تا کنون 7 هزار و 500 میلیارد تومان در دولت صرف توسعه زیرساخت های ICT شده است که از این رقم 2 هزار و 500 میلیارد تومان در بخش دولتی و بیش از 5 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش دولت فراهم ساختن زیرساخت های دولت الکترونیک است، افزود:  هم اکنون در 300 کشور پهنای باند اینترنت تا 4 برابر افزایش پیدا کرده است.

* 5 برابر افزایش پهنای باند اینترنت در استان البرز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سهم استان البرز را نیز در توسعه خدمات فناوری ارتباطات گزارش داد و گفت: در استان البرز 280 کیلومتر فیبرنوری ایجاد شده و ظرفیت پهنای باند اینترنت تا  5 برابر افزایش ظرفیت پیدا کرده است.

واعظی با بیان اینکه البرز استانی است که به تازه مستقل شده، گفت: تلاش دولت فراهم ساختن زیرساخت های الکترونیک در این استان می باشد.

*کاربران اینترنت نسل  3 و 4 تلفن همراه در  البرز 4 میلیون شد

وی افزود: در حوزه توسعه خطوط تلفن همراه نیز اقداماتخوبی انجام شده است و هم اکنون در البرز 4 میلیون  نفر در استان البرز از کابران نسل تلفن همراه با 528 BTC نسل 3 و 4 هستند.

* 182 روستای البرز تا پایان سال برخوردار از اینترنت می شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه خدمات اینترنت در روستاهای البرز نیز بیان کرد: 144 روستا در البرز، سال گذشته از خدمات اینترنت برخرودار شده اند و تا پایان سال نیز 182 روستا صاحب اینترنت خواهند شد.

*کلانشهر کرج نیازمند توسعه پست بانک هاست

وی با بیان اینکه کلانشهر کرج توسعه یافته است و بخشی از خدمات باید الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد، توسعه پست بانک ها را جمله اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد.

موضوع منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام محور دیگری ار سخنان واعظی را به خود اختصاص داد.

*نگاه دولت بهره مندی از ظرفیت پیام برای "کسب و کار و اشتغال" است

وزیر ارتباطات در این رابطه گفت: تلاش های بسیاری در دولت یازدهم پیرامون توسعه فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام در استان البرز صورت گرفته است و رویکرد دولت نیز بهره مندی از ظرفیت های این مرکز برای کسب و کار و اشتغال در استان البرز است.

*22 شرکت در منطقه ویژه اقتصادی فعال شد

وی افزود: طی 2 سال اخیر تلاش شده تا شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر شود و تا کنون نیز 22 شرکت فعال شده اند.

واعظی گفت:96 هکتار از مجموعه پیام زیرسازی و آماده واگذاری به شرکت های اقتصادی است.

*پیام فرودگاه باربری کشور می شود

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بخشی از این فرودگاه نیز در حوزه آموزش بسترسازی شده افزود: با فعال شدن رسمی این مجموعه، پیام فرودگاه کارگو ( باربری)  در کشور خواهد شد.

* احداث شهرک ICT کشور در فرودگاه پیام

واعظی گفت: در صدد ایجاد شهرک ICT کشور در فرودگاه پیام استان البرز هستیم و منطقه ویژه اقتصادی به هاب پستی کشور تبدیل می شود

نظر شما