نیک‌کردار مطرح کرد:

بخش گردشگری محور توسعه کرمانشاه است

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۱۶:۴۵:۰۶
کد خبر: ۳۱۲۴۶۷
بخش گردشگری محور توسعه کرمانشاه است
کرمانشاه بیش از چهارهزار اثرتاریخی دارد و از این تعداد دو هزار مورد آن ثبت شده است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در مراسم آئین افتتاحیه هتل بین‌المللی لاله بیستون (کارونسرای عباسی) که باحضور دکتر سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ابراهیم رضایی‌بابادی، استاندار کرمانشاه و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد، گفت: در نظریه پایه توسعه کرمانشاه، بخش گردشگری و خدمات به عنوان محور توسعه این استان قرار گرفته و این بخش جایگاه اول را پیدا کرده است.

n2 (1)

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه،  مهندس مجتبی نیک‌کردار اظهار داشت: همیشه این گونه فکر می‌شد که محور اول توسعه استان، کشاورزی است، اما با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی و بحث خشکسالی و همچنین ایجاد شغل در بخش صنعت با هزینه‌های بالا، در نظریه پایه استان، صنعت گردشگری به عنوان موتور محرک توسعه  کرمانشاه مورد توجه قرار گرفته است.

وی به اقدامات صورت گرفته بر ای احیای کاروانسرای عباسی و تبدیل آن به هتل بین‌المللی و 5 ستاره اشاره کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن محور توسعه استان کرمانشاه بر مبنای گردشگری از چند مدت گذشته تلاش‌های خود را برای به فعلیت درآوردن این بخش بکار گرفتیم و احیای این کاروانسرا در راستای همین موضوع است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت:استان کرمانشاه بیش‌از چهارهزار اثر تاریخی دارد و از این تعداد دو هزار مورد آن ثبت شده است.

نیک‌کردار به طرح‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای گسترس روابط با بسیاری از کشورهای جهان اشاره کرد و افزود: این دولت به عنوان یک دولت صلح دوست مطرح است و از طرفی با توجه به قدمت ایران در داشتن آثار تاریخی متعدد و متنوع در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری، امید می‌رود که حجم ورود گردشگران خارجی به کشور به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند، لذا ما در استان کرمانشاه برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری و کمک به صنعت گردشگری، توسعه زیرساخت‌های مربوط به راه، فرودگاه و مراکز اقامتی را در دستور کار قرار دادیم.

وی در پایان گفت: کرمانشاه از دیرباز میزبان مسیر راه ابریشم و زوار عتبات عالیات بوده است لذا با توجه به این ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و شرایط موجود به دنبال توسعه بیش‌ازپیش بخش گردشگری استان کرمانشاه هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز