استاندار کرمان:

دوران اقتصاد وحشی دولت قبل به پایان رسیده است

۱۳۹۴/۰۶/۰۸ - ۱۲:۴۶:۱۱
کد خبر: ۳۱۲۶۸۵
دوران اقتصاد وحشی دولت قبل به پایان رسیده است
اعضای شورای قضایی کرمان به مناسبت هفته دولت با استاندار کرمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ استاندار کرمان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: اگر شعار مکتبی بودن دولت توسط شهیدان رجایی و باهنر وجود نداشت جریان دولت چیز دیگری می شد.

IMG_0487

علیرضا رزم‌حسینی با بیان اینکه همدلی و همزبانی واقعی بین دولت  و دستگاه قضا در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: در بحث زمین خواری دستگاه قضایی با همکاری استانداری کرمان و سایر دستگاه‌هایی اجرایی خوب عمل کرد و در ادامه همکاری‌ها نیز مبارزه با مفاسد اقتصادی با تشکیل کارگروه مشترک دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی استان کرمان با هدف پیشگیری و مبارزه آغاز شده است.

وی اخلاق‌مداری، عقل‌گرایی و ولایتمداری را از ویژگی‌های بارز دولت یازدهم عنوان و اضافه کرد: در حوزه مذاکرات هسته ای دیدیم که کاملا هماهنگ با رهبری پیش رفتیم و این موفقیت برای رهبری، نظام و دولت است و اگر واقع بینانه به دولت های گذشته و دولت روحانی نگاه کنیم دولت دکتر روحانی را ثمره همه دولت ها می‌بینیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه دولت سخاوتمندانه از استقراض از بانک مرکزی خودداری کرد، افزود: دولت در راستای ثبات اقتصادی و کاهش تورم نیز گام های خوبی برداشته و این سیاست ها باعث شده که اقتصاد وحشی دولت قبل به پایان رسیده است و اقتصاد روندی منطقی یافته و دولت در این راستا مسیر خوبی را دنبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید هزینه های سیاسی را پرداخت کنند، اظهار کرد: کرمان در حدود دو سال اخیر از استانی که سیاست خیز بود و همواره مسایل را با دید سیاسی نگاه می کردند و اختلافات و نزاع هایی صورت می گرفت به استانی با وحدت کامل و رقابت در خدمت تبدیل شده است و جریانات سیاسی به این نتیجه رسیده اند که مردم به کارنامه خدمت نگاه می کنند و نه به کارنامه حوزه سیاسی و به همین دلیل تلاش می کنند که در پروژه های توسعه‌ای استان گام‌های بلند تری را بردارند.

رزم‌حسینی ادامه داد: به عنوان مجری انتخابات تاکید کرده ایم که فرمانداران به هیچ سمتی گرایش نداشته باشند و باید خط اعتدال مورد نظر ریاست جمهوری را دنبال کنیم.

 

استاندار کرمان  از راه‌اندازی بهترین ترمینال هوایی کشور با صرف یک‌هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار خبر داد و خاطر نشان کرد: این ترمینال هوایی توسط هواپیمایی کاهان بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی سه سال آینده در کرمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

رزم‌حسینی با اشاره به ایجاد دولت کوچک بر مبنای اقتصاد مقاومتی گفت: ایجاد نهادهای اقتصادی پایدار را در استان کرمان دنبال می کنیم تا با تغییرات افراد، دستخوش تغییر نشود و دولت کوچک کار بر مبنای اقتصاد مقاومتی شکل گیرد تا بتواند در حوزه اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و بر پایه قانون و مقررات اقدام کند و امیدواریم در سفر ریاست جهمهوری به استان بتوانیم مصوبه‌اش را بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات دولت تدبیر و امید اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت نیز کار بسیار خوبی صورت گرفته و دولت مصمم است که این روند ادامه یابد. در حوزه اقتصادی نیز واقعیت این است که در استان کرمان گام های خوبی در زمینه اشتغال زایی، بهره وری از منابع آب، احیای کارخانه های غیرفعال، گاز و آبیاری تحت فشار کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

رزم حسینی بیان کرد: سال گذشته در شمال استان کرمان بیش از 15 هزار هکتار آبیاری تحت فشار را داشته ایم و این امر به دلیل اجرای طرح همیاران آب بوده است و توانستیم سال گذشته در زمینه اعتبارات آبیاری تحت فشار رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای شهر کرمان تعریف شده، تصریح کرد: شهر کرمان عقب افتادگی هایی را داشته و دارد و باید برای رفعش تلاش کرد و تحولی که در حوزه عمرانی شهری ایجاد شده، ادامه خواهد یافت.

IMG_0474

نظر شما