معاون پشتیبانی نظام پزشکی کشور:

مراجعه ایرانی ها به پزشک عمومی ۵۰ درصد کمتر از استاندارد جهانی است!

۱۳۹۴/۰۶/۰۹ - ۱۲:۲۴:۳۷
کد خبر: ۳۱۳۰۵۱
مراجعه ایرانی ها به پزشک عمومی ۵۰ درصد کمتر از استاندارد جهانی است!
آئین تجلیل و تکریم از جامعه پزشکی شهرستان محمودآباد به همت سازمان نظام پزشکی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ این مراسم با حضور دکتر گلعلیزاده، معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی کشور، فرزانه، فرماندار محمودآباد، فتاحی، بخشدار مرکزی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر محمودآباد و اعضای سازمان نظام پزشکی محمودآباد در هتل نیلوفر این شهرستان برگزار شد.

دکتر عزت الله محمدی، رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان محمودآباد، طی سخنانی در این مراسم ضمن تبریک روز بزرگداشت ابوعلی سینا، روز ملّی پزشک و روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی، روز داروساز، هدف از برگزاری این آئین را تجلیل و تکریم از جامعه پزشکی شهرستان محمودآباد عنوان کرد و گفت: در این مراسم از 14 پزشک نمونه و پزشک داروساز و  مدیران اسبق شبکه بهداشت و درمان تقدیر و قدردانی به عمل می آید.

رئیس سازمان نظام پزشکی محمودآباد ضمن قدردانی از حمایت های مدیران شهرستان با اشاره به اینکه سازمان محمودآباد اولین سازمان در مجموعه استان به شمار می رود که ساختمان مستقل دارد گفت: بازسازی و تعمیر این ساختمان نیازمند همیاری و مساعدت مدیران سازمان و مسئولان شهرستان می باشد.

در ادامه این مراسم قدرت الله گلعلیزاده، معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی کشور، طی سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن روز پزشک و روز داروساز گفت: دولت یازدهم با دو چالش بحران دارو باتوجه به تحریم های بین المللی و افزایش پرداختی هزینه های درمان در حوزه سلامت روبرو بود که با اجرای طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی مردم و تامین پزشک در مناطق محروم توانست گریزی از چالش های عنوان شده داشته باشد.

ایشان پایداری منابع درآمدی در اجرای طرح سلامت و توجه به بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان و حفظ کرامت جامعه پزشکی هر سه را ضامن اجرای مطلوب طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: جامعه پزشکی در هشت سال دفاع مقدس خدمات شایسته ای در صحنه های نبرد حق بر علیه باطل در درمان رزمندگان و حتی مبارزه ارائه دادند و چه در دوران جنگ و چه در دوران سازندگی از هیچ کوششی دریغ نکردند و این در حالی است که طی دو ساله اخیر شان و جایگاه پزشک مورد خدشه و اهانت قرار گرفت.

معاون پشتیبانی نظام پزشکی کشور ضمن قدردانی از تلاش جامعه پزشکان کشور گفت: جامعه پزشکی در سال 93 بیش از 670 میلیون خدمت پزشکی ارائه داده اند.

وی گفت: راه اندازی سامانه 1690 سند افتخار نظام پزشکی در تکریم ازمردم بوده که 3% نظرات ثبت شده اعتراض به نرخ تعرفه های پزشکی بوده وعمده ترین شکایات مردم در خصوص کمبود امکانات پزشکی می باشد.

قدرت الله گلعلیزاده با اشاره به اینکه منسوخ ترین روش برای تعرفه گذاری نرخ خدمات پزشکی را در ایران شاهد هستیم گفت: در دنیا از 9 روش طبقه بندی شده بر مبنای کارسنجی و زمان سنجی برای تعیین تعرفه و نرخ خدمات پزشکی استفاده میشود .

نایب رئیس انجمن های پزشکی کشور با اشاره به نرخ پیشنهادی تعرفه های خدمات پزشکی برای پزشکان عمومی گفت: نرخ پیشنهادی نظام پزشکی به شورای عالی نظام 23 هزار تومان بوده که در شورای عالی بیمه کشور به 21 هزار تومان کاهش یافت و هیات دولت نیز به 19 هزار تومان رساند.

این مقام مسئول گفت: هر نوع افزایش قیمت در تعرفه های خدمات پزشکی را باید بیمه پوشش بدهد و متاسفانه مراجعه مستقیم مردم به پزشک متخصص برای درمان ساده ترین بیماریها موجب نارضایتی از تعرفه های خدمات پزشکی در جامعه شده است.

وی افزود: پزشک متخصص باید بیمار تخصصی را ویزیت کند و این درحالی است که 80% درصد خدمات پزشکی توسط پزشک عمومی قابل ارائه می باشد و 10 الی 15 % توسط پزشک متخصص و 5% خدمات توسط پزشک فوق تخصص ارائه میگردد.

گلعلیزاده خاطرنشان ساخت: ایرانی ها 50  درصد کمتر از استانداردهای جهانی مراجعه به پزشک عمومی داشته و این به علت خود درمانی و مراجعه مستقیم به پزشک متخصص می باشد.

در ادامه بخش پایانی این مراسم از دکتر محمدعلی گناآبادی، به عنوان پزشک نمونه، سرکار خانم دکتر جعفرزاده به عنوان دندانپزشک نمونه، دکتر داعی نیاکی به عنوان داروساز نمونه، سرکار خانم دکتر الهه فرخنده به عنوان پزشک نمونه مامایی و حسین فرهادی پزشک نمونه و مدیران اسبق شبکه بهداشت و درمان آقایان دکتر ناصر صالحی، دکتر عزت الله محمدی، دکتر حسین گشتاسبی، دکتر بهرام طهماسبی، دکتر علی عمرانی راد، دکتر حمید محمدجعفری و دکتر نریمانی، رئیس بیمارستان شهدای محمودآباد با اهدای لوح و هدیه تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز