نایب رئیس مجلس شورای اسلامی؛

امروز مسئله هسته ای ایران مهمترین مسئله سیاسی جهان است

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۹:۴۸:۴۰
کد خبر: ۳۱۳۲۹۵
امروز مسئله هسته ای ایران مهمترین مسئله سیاسی جهان است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: آمریکا مهمترین دستاورد سیاسی خود را گفت وگو با ایران و حل و فصل مسالمت آمیز ذکر می کند که به طور قطع این مهم در آینده آسیا نقش بسیار تعیین کننده ای خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در مراسم اختتامیه پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (FAM) که با حضور مسئولان کشوری، استانی، شهری و تعدادی از شهرداران شهرهای آسیایی و با محوریت موضوع حمل و نقل ترافیک، فرهنگ، اقتصاد و گردشگری شهرهای آسیایی در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد گفت: هزاره سوم بدون تردید به دلایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هزاره آسیاست.

ابوترابی فرد 2

وی اظهار داشت: کشورهای قاره کهن آسیا که در تاریخ حیات انسان پیشتاز عرصه های فرهنگی بوده اند و تمام ادیان الهی از این قاره برخاسته اند، باید خود را برای ایفای نقش در هزار سوم آماده کنند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، امروزه از نظر اقتصادی، بزرگترین کشورهای تولید کننده انرژی و مصرف کننده انرژی های فسیلی در این کهن قاره قرار دارند که نقش تعیین کننده ای در اقتصاد جهانی ایفا می کنند، همچنین نقش موثر  این قاره در عرصه تحولات سیاسی و منطقه ای قاره ای بین المللی بر کسی پوشیده نیست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مهمترین مسأله سیاسی جهان مسأله هسته ای ایران است که با اقتدار برای تثبت قدرت هسته ای پای میز مذاکره با شش قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی نشست.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اظهار داشت: آمریکا مهمترین دستاورد سیاسی خود را گفت وگو با ایران و حل و فصل مسالمت آمیز ذکر می کند که به طور قطع این مهم در آینده بالنده آسیا نقش بسیار تعیین کننده ای خواهد داشت، لذا مدیریت شهری در دستور کار جدی شهرداران آسیایی قرار گیرد.

به گفته وی اگر شهرهای آسیا به عنوان نمادهای فرهنگی – علمی، نمادهای حفاظت محیط زیست، اقتصاد سالم مبتنی بر تولید دانش، فرهنگ، گردشگری شناخته شود، به طور قطع قاره آسیا در آینده متحول می شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گذشت 35 سال از انقلاب جمهوری اسلامی، گفت: پس از شکل گیری شوراها شاهد یک تحول جدی در مدیریت شهری ایران بودیم که با مقایسه ای مختصر می توان این تفاوت را لمس کرد.

وی تصریح کرد: اولین پارلمان قاره آسیا در سال 1285در ایران تشکیل شد و پس از تصویب قانون بلدیه، پنج شهر دارای شهرداری شدند که یکی از این شهرها شهر تاریخی فرهنگی اقتصادی قزوین بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اضافه کرد: شهردارانی که 109 سال در شهر قزوین مدیریت می کردند با مدیریت شهری امروز که شهردارش منتخب مردم است کاملا متفاوت است، لذا شهرداران آسیایی باید مدیریت شهری خود را با اراده ملت خویش اداره کنند .

وی با بیان این مطلب که زندگی ماشینی، حیات اجتماعی و زندگی انسانی ما را تحت تأثیر مخرب خود قرار داده است،گفت: لذا برنامه های زیست محیطی باید سرلوحه شهرداران آسیایی در توسعه شهرهایشان باشد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین ابوتربی فرد، قزوین در گذشته از ویژگی های شهر طیبه قرآن کریم الهام گرفته بود، آبیاری باغستان های این شهر از طریق سیلاب هایی که دو بار در سال جاری می شد، صورت می گرفت و علاوه بر پاسخگویی به نیاز باغستان ها، از تخریب باغستان ها نیز جلوگیری می کرد، در حالی که امروزه محیط زیست قزوین آسیب دیده است.

به گفته وی برای دستیابی به توسعه پایدار و تبدیل قاره آسیا به قاره برتر جهان باید توامان از دانش امروز و فرهنگ دیروز استفاده کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد خروجی پنجمین نشست هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (FAM) دستیابی به راهکاری موثر برای برون رفت از معضلات زیست محیطی و بحران ترافیک در قاره آسیا باشد و  شهرداران آسیایی با تبادل تجربیات، به ساختن شهرهایی پایدار مبتنی بر اقتصاد، فرهنگ و زیست محیطی اقدام کنند.

وی در پایان ضمن تشکر از نصرتی، شهردار قزوین به دلیل همواره کردن مسیر بالندگی و رشد قزوین، گفت: قزوین مفتخر است که در سال 95 میزبان اجلاس مجمع شهرهای جاده ابریشم و امروز در کنار شورای شهر و شهرداری تهران پذیرای شهرداران آسیایی در پنجمین نشست هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (FAM) است.

ابوترابی فرد 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز