نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

اعتبارات فرهنگی استان قزوین ۱۷درصد رشد داشته است

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۲:۳۳:۲۴
کد خبر: ۳۱۳۴۴۹
اعتبارات فرهنگی استان قزوین ۱۷درصد رشد داشته است
داود محمدی در مراسم افتتاح تالار قلم قزوین گفت: اعتبارات فرهنگی استان قزوین در سال جاری ۱۷درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛‌ در مراسمی با حضور استاندار، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، شاعران و اهالی فرهنگ دوست استان تالار قلم قزوین، سرای اصحاب فرهنگ و اندیشه در قزوین کار خود را آغاز کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی طی این مراسم گفت: باید کاری کنیم که مردم صاحبان اندیشه و قلم را بشناسند در این راستا افتتاح تالار قلم قزوین می تواند اقدام بسیار ارزشمندی باشد که در نهایت ثمرات بسیار سازنده و مفیدی برای اهالی فرهنگ و هنر استان در پی خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: اگر نتوانیم کتاب و کتابخوانی را به عنوان یک فرهنگ پایدار در جامعه نهادینه کنیم بیم آن وجود دارد که انگیزه نویسندگان نیز از بین برود.

محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته طی سال جاری اعتبارات فرهنگی استان ۱۷درصد رشد داشته است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در نهایت بخش اعظمی از تلاش های بنده و سایر مسوولان معطوف به این موضوع بوده است که در راستای بها دادن به صاحبان اندیشه و فرهنگ گام های موثری برداشته شود.

تالار قلم

استاندار قزوین گفت: در صورت وجود اراده ای سازنده در برگزاری جلسات فرهنگی تالار قلم قزوین می تواند بانی جذاب ترین و پربارترین برنامه های فرهنگی قزوین باشد.

روزبه افزود: بهترین روش تبلیغات، آگاهی بخشی چهره به چهره است که در تاریخ و فرهنگ نیز همواره ظهور و بروز داشته است و همین که مستمعین این جلسه با چهره ای توامان با رضایت این برنامه را ترک می کنند از صدها بنر تبلیغاتی تاثیر و کارآمدی بیش تری دارد.

روزبه تصریح کرد: بر همین اساس شایسته است که هر ماه یک نشست مانند نشست امروز تالار قلم برگزار شود تا طی این نشست های ماهیانه ۱۲ اثر از ۱۲ مولف در معرض معرفی و نقد قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در این بین نکته دوم این است که ضرورت دارد این نشست ها ثبت و ضبط شوند و بعد جلسات نقد کتاب سال های متمادی چاپ و تبدیل به گنجینه ای ارزشمند و ماندگار شود.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: لازم است بتوانیم روش های حمایتی از اصحاب فرهنگ به ویژه مولفین را تعریف کنیم چرا که روند حمایتی که در حال حاضر وجود دارد بدترین نوع حمایت است زیرا تنها خرید کتاب یک مولف روش مناسبی برای پشتیبانی از نویسندگان نیست.

در این مراسم تالار قلم قزوین در طبقه فوقانی کتابخانه امام خمینی(ره) شهر قزوین افتتاح شد و هم زمان نیز نخستین نشست تخصصی این مرکز فرهنگی با عنوان بررسی دوره آثار یوسف علیخانی با حضور این هنرمند برگزار شد.

تالار قلم2

نظر شما